• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، چین و البرز

  • کد خبر : 29055
  • 28 خرداد 1403 - 19:54
انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، چین و البرز
رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان این دانشکدگان، چین و البرز خبر داد و گفت: آزمایشگاه مشترک در راستای احیای زمین های خشک و بیابانی این مجموعه نیز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر سید محمد علی ابراهیم زاده موسوی، رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این دانشکدگان و ایالت گانسو چین با حضور هیأتی از مدیران و مسئولان کشور چین، اعضای هیات علمی دانشگاه تهران و استاندار البرز در سالن شورای این دانشکدگان برگزار شد گفت: ما روشی را در البرز پیاده می کنیم که هم مسائل استان حل و هم برای کشور الگو شود.

وی با اعلام این خبر که سند امنیت غذایی کشور توسط این دانشکدگان در حال تدوین است و با اشاره به اینکه این تفاهم نامه در خصوص بیابان زدایی و کشت مناطق گرمسیر و بیابانی منعقد شد عنوان کرد: کشور چین در حوزه بیابان زدایی در دنیا پیشرو بوده و اقدامات بسیار خوبی نیز در این زمینه انجام داده و با انجام فعالیت های متفاوت در عرصه‌های مختلف در چین، توانستند موفقیت های خوبی نیز کسب کنند.

رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بیان کرد: مهار ریزگردها، استفاده بهینه از بیابان و تبدیل آن به یک مرکز اشتغال و تولید ثروت، از حلقه ها و زنجیره‌های امنیت غذایی بوده که کشور چین انجام داده است. در خصوص تجارب بین المللی که چینی‌ها به دست آورده اند نیز می توانیم بگوییم که دانشگاه تهران استان البرز را به عنوان پایلوت در نظر گرفته‌ و می‌تواند یک روش الگویی و مدل خوبی برای کل کشور باشد.

موسوی مطرح کرد: قطعاً دستاوردهای این مهم در استان البرز قابل احصا خواهد بود و در سطح کشور برای تمام استان‌ها نیز الگو خواهد شد. با توجه به دلایلی که مطرح شد این همکاری‌ها با هیئت چینی برقرار خواهد شد و استان البرز به منظور اقدامات اجرایی در اختیار بهره‌برداری سازمان اداره کل منابع طبیعی استان، دانشکدگان کشاورزی منابع طبیعی و هیئت چینی خواهد بود.

گفتنی است در پایان این مراسم، هیات چینی از بانک ژن و گلخانه های تحقیقاتی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.