• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس و مدیریت حوزه های علمیه البرز

  • کد خبر : 18820
  • 29 خرداد 1402 - 0:30
انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس و مدیریت حوزه های علمیه البرز
تفاهم نامه همکاری میان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان البرز به امضا رسید و مواردی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش های دینی و اخلاقی تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، نشست هم اندیشی، هم افزایی و تبادل نظر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان البرز در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز برگزار شد و تفاهم نامه همکاری میان این مجموعه به امضا رسید و مواردی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش های دینی و اخلاقی تصویب شد.

بر این اساس مقرر شد هماهنگی‌های لازم در خصوص تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه استان البرز صورت گیرد و از پتانسیل اساتید حوزه علمیه که دوره آموزشی درس دفاع مقدس را گذرانده اند نیز در تدریس استفاده شود. همچنین در این نشست بر لزوم بهره گیری از ظرفیت طلاب در تدوین و ترجمه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید شد.

سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در این نشست گفت: امید است با انعقاد این تفاهم‌نامه بتوانیم همکاری‌های تنگاتنگی در رابطه با موضوعات و برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت داشته باشیم. این تفاهم‌نامه نیازمندی‌هایی دارد که با هماهنگی مدیر حوزه علمیه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این تفاهم‌نامه موارد مختلفی مطرح شده اما موضوعی که برای ما بسیار مهم و حساس است، تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس است. امروز این درس در تمام دانشگاه‌های استان البرز اعم از دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور تدریس می‌شود و اساتید ماهر و خوبی نیز در این زمینه جذب شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز بیان کرد: به عقیده من تدریس این درس در حوزه‌های علمیه واجب‌تر از دانشگاه‌هاست، زیرا مبلغان اصلی و هادیان جامعه در حوزه علمیه پرورش می‌یابند و تریبون‌هایی را در اختیار دارند که می‌توانند مباحث و موضوعات حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را تبیین کنند.

سردار اسلامی با تأکید بر ضرورت هماهنگی‌های لازم به‌منظور تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه برادران استان البرز گفت: هدف از تدریس این درس آشنایی با دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که بی‌شک این اقدام خیر و برکت بسیاری را برای هر دو مجموعه به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین صادق خوئینی، رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان البرز نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت آشنایی با سیره و رسم شهدا اظهار کرد: اگر می خواهیم طلاب درک مطلوبی از دین داشته باشند باید با فضای ایثار و شهادت بیشتر آشنا شوند؛ عالم دین باید انقلابی و شهدایی باشد. در این راستا باید از ابزار هنر برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان استفاده کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل و زیربنایی شعر در انتقال تاریخ و فرهنگ به نسل های آینده گفت: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اصلی‌ترین هنری که توانست ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس را در فرهنگ ما نهادینه کند و آن‌ها را ثبت و به نسل دیگر منتقل کند، شعر بود. با توجه به رویکرد حوزه علمیه البرز در تشکیل انجمن شعر طلاب و برگزاری جلسات منظم ماهانه، می‌توان جلساتی را با همکاری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز با موضوع شهدا برگزار کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18820

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. получение медицинской справки spravki-kupit.ru

  2. I have read so many posts about the blogger lovers but this post is actually a nice piece of writing, keep it up. Professor Smith

  3. Fantastic post but I was wondering if you could write a litte more on this topic? I’d be very grateful if you could elaborate a little bit more. Cheers! купить диплом автомеханика

  4. Hi, I do think your website might be having browser compatibility issues. When I look at your site in Safari, it looks fine however, if opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Other than that, fantastic blog! купить чеки гостиницы спб

  5. Aw, this was a really nice post. Taking the time and actual effort to create a good article but what can I say I procrastinate a lot and never seem to get anything done. гостиничные чеки санкт петербург

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.