• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
2
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ایران به ریل پرشتاب صنعت فضایی بازگشته است

  • کد خبر : 24362
  • 17 آذر 1402 - 20:30
ایران به ریل پرشتاب صنعت فضایی بازگشته است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون به ریل پرشتاب صنعت فضایی بازگشته ایم و جزو ۱۰ کشوری هستیم که ماهواره می سازیم و پرتابگر و ایستگاه زمینی داریم که مرکز آن در ماهدشت است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در جریان سفر ریاست جمهوری به استان البرز، در جمع نمازگزاران چهارباغ در مصلای نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به مشکلات کشور که برخی از آن ها کهنه و ۱۰، ۱۵ و بعضا ۳۰ ساله هستند، گفت: همه ارکان، وزرا و معاونین دولت مردمی آیت الله رئیسی به صورت شبانه روزی در راستای حل مشکلات کشور تلاش می کنند.

وی با اشاره به برخی عقب ماندگی های موجود در کشور و اهتمام دولت به جبران آن ها، بیان کرد: پیش از این نگاهی بر کشور حاکم و عمده توجهش به خارج از کشور بود. جوانان ما چند سر و گردن از جوانان کشورهای دیگر بالاتر هستند و ما نیز یقین داریم که با اعتماد به جوانان و باور ظرفیت های آنان، می توانیم مشکلات کشور را با دستانی توانمند حل کنیم و در دنیا حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ما هم مانند شما در همین‌ جامعه زندگی و مشکلات را از نزدیک مشاهده و درک می کنیم، اذعان کرد: در سیاست های خارجی گذشته ارتباط با چند کشور خاص برقرار و به نوعی گره زدن مقدرات کشور به آن ها بود در حالیکه ظرفیت های بسیاری در این سرزمین وجود دارند که تعامل با آن ها می تواند ثمره این سفرها و در نهایت حل مشکلات مردم باشد.

زارع پور اضافه کرد:‌ البته باید در نظر داشته باشیم که برخی مشکلات و مسائل اقتصادی ما دچار یک بیماری مزمن شده و در برهه هایی نیز رشد اقتصادی ما دچار رکود شده بود. ما تورم ۶۰ درصدی را تحویل گرفتیم و اکنون این رقم به زیر ۴۰ درصد رسیده است و رشد اقتصادی بیش از ۶ درصدی را تجربه می کنیم اما زمان لازم است تا اثرات آن را در بازار حس شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد:‌ اتفاقات خوبی در همه حوزه ها رقم خورده است و ما نیز نوید آینده ای روشن برای ایران زیبا و سربلند و رقم خوردن اتفاقات خوبی را می دهیم. همان گونه که امروز نیز مشاهده کردید، بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات کشور در شهرستان چهارباغ افتتاح شد که اتفاق بزرگی بود که باید ۱۰ سال پیش رخ می داد.

وی افزود: تلاش می کنیم تا امکان استفاده از این پروژه تا پایان دولت برای همه شهرها فراهم شود اما این مهم، نیازمند تلاش شبانه روزی است. در حوزه شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت توسعه کشور در دهه های آینده محسوب می شود نیز کار را با ۲۳ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم که امروز به ۶۵ درصد رسیده است و امیدواریم تا پایان دولت به نقطه مطلوبی برسیم زیرا این امر، زیرساخت توسعه فضای مجازی نیز هست.

زارع پور با اشاره به تاثیر چرخه کامل صنعت فضایی بر زندگی مردم و قرارگیری یکی از مراکز مهم فضایی کشور در این استان گفت: اکنون به ریل پرشتاب صنعت فضایی بازگشته ایم و جزو ۱۰ کشوری هستیم که ماهواره می سازیم و پرتابگر و ایستگاه زمینی داریم که مرکز آن در ماهدشت است. به طور کلی فناوری های فضایی پیشرفته در کشور تحول کرده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت داده های فضایی در زندگی روزمره اظهار کرد:‌ با بهره گیری از این فناوری ها و توسعه آن ها که مورد نیاز صنایع کشور است، تحولی عظیم تر رقم می خورد. برای اولین بار در تاریخ کشور سامانه ای راه اندازی شده که به صورت دقیق و رنگی از هر نقطه از کره زمین می توان تصویر رنگی تهیه و ثبت کرد که یکی از کاربردهای آن در مسیر مقابله با زمین خواری است.

وی با بیان اینکه همه مسئولین نیز به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا بتوانند آن‌گونه که شایسته مردم است در مسیر خدمتگزاری به آن ها گام بردارند، به سومین سالروز تولد شهرستان چهارباغ و مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان البرز و این شهرستان و افتتاح فاز اول جاده سهیلیه اشاره کرد و ادامه داد: تقریبا همه مصوبات دور گذشته آغاز شده و آن دسته هم که باید کامل می شد، تکمیل شده است.

احداث ورزشگاه در شهرک ‌ابریشم و درمانگاه نیز از جمله مواردی بود که آغاز شده و به زودی تکمیل می شود. امیدواریم با همین روند و تلاش های مجاهدانه و شبانه روزی و نیز پیگیری های مسئولین به زودی شاهد حل همه مشکلات این شهرستان نوپا باشیم تا به نقطه مطلوب برسیم و چهارباغ نیز از همه امکانات و پیشرفت ها برخوردار شود.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.