• امروز : شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
4
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب:

ایران قوی در گرو داشتن دولت قوی است

  • کد خبر : 28909
  • 23 خرداد 1403 - 13:06
ایران قوی در گرو داشتن دولت قوی است
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب یکی از اقتضائات و الزامات مهم ایران قوی را داشتن دولت قوی دانست و گفت: قوی بودن دولت که در راس قرار دارد، از اهمیت والایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب صبح چهارشنبه در همایش نقش روابط عمومی ها در مشارکت حداکثری که در سالن اجتماعات شرکت پخش فرآورده های نفتی استان البرز برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان گفت: یکی از مفاهیمی که می تواند بسیار اجماع ساز باشد و توافق در خصوص آن دشوار نیست، مفهوم ایران قوی است.

وی مطرح کرد: هیچ ایرانی حتی ایرانیان خارج از کشور که وطن فروش نشده باشند، حاضر نیست که برای حفظ این مفهوم نایستند و تلاش نکنند و دوست نداشته باشد کشورش قوی باشد. اگر می خواهیم ایرانی قوی داشته باشیم، باید بسیاری از اقدامات را انجام دهیم زیرا این مفهوم درجات و سطح بندی متعددی دارد اما حد ندارد. ما از نظر جسمی و فیزیکی با محدودیت هایی مواجه هستیم اما روحمان به لحاظ تعالی محدودیتی ندارد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه هر یک از ما که قوی شویم، یک گام به ایران قوی نزدیکتر می شویم، بیان کرد: اگر مدیر باشیم قوی شدنمان بسیار موثرتر و دامنه تاثیر آن بیشتر و گسترده تر خواهد شد. قوی شدن روابط عمومی ها نیز به اقتضای اقداماتی که هم در داخل سازمان و هم در خارج از آن انجام می دهند، بسیار مهم، تعیین کننده و تاثیرگذار است.

فضائلی یکی از اقتضائات و الزامات مهم ایران قوی را داشتن دولت قوی دانست و عنوان کرد: قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و تمام دستگاه های کشور باید قوی باشند اما قوی بودن دولت که در راس قرار دارد، از اهمیت والایی برخوردار و در قوی شدن سایر دستگاه ها و نهادها تاثیرگذار است. یکی از مولفه های تشکیل دولت قوی، پشتوانه مردمی قوی است که خود را به صورت رسمی در انتخابات نشان می دهد.

وی با بیان اینکه انتخابات رسمی ترین و بارزترین بخشی است که رئیس دستگاه دولت یا رئیس جمهور با برخورداری بیشتر از آن قدرت و قوت بیشتری پیدا می کند، اظهار کرد: هرچه مشارکت مردم در این رویداد سیاسی بیشتر باشد، رئیس جمهوری که از دل این مشارکت بالا به مسئولیت ریاست جمهوری می رسد، احساس قدرت بیشتری می کند تا اینکه در انتخاباتی با مشارکت پایین منتخب شده باشد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب افزود: رئیس جمهوری که با مشارکت بالای مردم سکان دولت را در دست گیرد، در نگاه بین المللی نیز اعتبار بیشتری خواهد داشت و آن کشور پشتوانه مردمی خود را در سطح بین المللی به نمایش می گذارد، برخورداری از پشتوانه قدرتش را افزایش می دهد و صدای خود را رساتر می کند. چنین رئیس جمهوری در عرصه بین المللی نیز قوی تر می تواند ظاهر شود.

فضائلی با تاکید بر ضرورت تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به منظور ترمیم میزان مشارکت در انتخابات های قبلی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم رئیس جمهوری انتخاب شود که بتواند در تحقق ایران قوی نقش موثرتری ایفا کند؛ چنین فردی باید دارای چهار ویژگی و مولفه منش، دانش، بینش و کنش باشد. فقدان هر یک از آن ها موجب ایجاد نقص و ضعف می شود.

وی با اشاره به اینکه برای انتخاب چنین فردی باید سوابق و تجارب کاندیداها نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: نامزدهای احراز صلاحیت شده حداقل صلاحیت ها را برای انجام این مسئولیت سنگین دارا بوده اند، بنابراین نباید اقدام به ساختن دیو و فرشته کنیم زیرا هر یک از نامزدها صلاحیت ها، توانمندی ها و شایستگی هایی دارند و از میان آنها باید بهترین و شایسته ترین فرد انتخاب شود.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نترساندن مردم از رقیب اظهار کرد: امید آن می رود انتخابات پیش رو یکی از انتخابات های ماندگار و افتخارآفرین باشد و فرد شایسته ای منتخب شود که بتواند مطالبات به حق جامعه و مردم را تا حد بالایی تحقق ببخشد و شاهد زندگی های گرم تر مردم در جامعه ای منسجم تر و ایران قوی تر باشیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.