• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
12
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

باید مردم سالاری اسلامی را در همه زمینه ها توسعه و تعمیق دهیم

  • کد خبر : 19041
  • 05 تیر 1402 - 21:52
باید مردم سالاری اسلامی را در همه زمینه ها توسعه و تعمیق دهیم
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بسیج را تشکیلات مردم پایه انقلاب اسلامی خواند و گفت: ما باید در همه جنبه ها مردم سالاری اسلامی را توسعه و تعمیق دهیم، به گونه ای که مردم در همه امور و عرصه ها سالار خود باشند.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در آئین افتتاحیه ساختمان شهدای دانشجو در ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز گفت: امروز شاهدیم که اهداف انقلاب اسلامی فراتر از تصور و برنامه ریزی در سطح جهان به ویژه جهان اسلام تحقق یافته است که این نشان می دهد ملت بزرگ ایران در تحقق این اهداف به موفقیت دست یافته اند؛ این یک ادعا نیست، بلکه واقعیتی مشهود و غیرقابل کتمان است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «قدرت از غرب عالم در حال انتقال به شرق عالم با محوریت آسیاست.» عنوان کرد: با دقت به مسئله قدرت در حال انتقال از غرب عالم به شرق عالم و اظهارات مدعیان قدرت در آینده آسیا و نظم نوین جهانی که در حال شکل گیری است، به این حقیقت دست می یابیم که قدرت آینده با محوریت ملت ایران تحقق پیدا کرد، یعنی قدرتی که در حال انتقال از غرب عالم به شرق عالم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیروزی انقلاب اسلامی را آغاز عصر جدیدی در حوزه های فرهنگ، تمدن، علم، هنر و سیاست در تاریخ بشریت دانست و عنوان کرد: افول قدرت و گفتمان تمدن غرب با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد. این عصر جدید مشابه دوران رنسانس است. در اروپا با پیدایش این دوران، تجدید حیات علم، هنر، فرهنگ و ادب رقم خورد و اندیشه هایی از درون تحولات جوانه زد که همه بشریت را در طول سده های اخیر درگیر کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه نظریه پردازان، اندیشمندان و راهبردنویسان عصر رنسانس، خود را فارغ از هدایت الهی می دانستند و این عصر، سرمنشأ تمام اندیشه های موردنظر در شرق عالم و اردوگاه مارکسیسم و کمونیسم که توسط ملت ها به عنوان خط مشی انتخاب شد و همچنین اندیشه های غرب بود. انقلاب اسلامی در چارچوب هدایت الهی آغاز شد اما شرایط غرب، امروز یک دو قطبی کاملا مشهود است.

ملت ایران در تحقق اهداف انقلاب در جهان به موفقیت رسیده اند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه عده زیادی از مردمان کشورهای غربی به دنبال معنویت و در جستجوی حقیقت هستند و عده ای نیز فریب خورده یکسری شعارها هستند، خاطرنشان کرد: اگر یک جوان ایرانی بخواهد به دنبال حقیقت باشد و از درون تمدن غرب راهی برای حقیقت و آینده بشریت بیابد، تمدن غرب چه چیزی برای عرضه کردن دارد؟ هیچ چیز، واضح است که هیچ یک از نظریه ها و مکاتب فکری تمدن غرب، قابلیت الگو گرفتن ندارند.

سردار سلیمانی اذعان کرد: غرب در تلاش است تا ملت ما را تضعیف کند، زیرا این ملت عظیم، پیش قراولان گفتمان جدید جذابی هستند که در دنیا در حال انتشار است. از سوی غرب، گفتمان غرب دچار میرایی شده و هیچکس حاضر نیست برای آن جانفشانی کند. دشمنان تلاش می کنند با سوار شدن بر امواج دروغ و اکاذیب، ملت ایران را ناامید کنند، در حالیکه این مردم در تحقق اهداف انقلاب اسلامی در سطح جهان به موفقیت رسیده اند و این موضوع فراتر از پیش بینی ها قابل اثبات است.

وی با بیان اینکه ملت ایران توانسته اند مسیر تمدن سازی را هموار کنند، عنوان کرد: هنوز در ابتدای راه قرار داشته و با مرحله تحقق کامل تمدن اسلامی فاصله داریم، بنابراین ملت های مسلمان جهان باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا تمدن نوین اسلامی تشکیل شود. درست است که با آرمان تحقق دولت اسلامی و همه جنبه های مردم سالاری اسلامی فاصله داریم اما با وجود تمام دشمنی ها و پای کار آمدن تمام ظرفیت های دشمنان، جمهوری اسلامی در درون موفق بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: انقلاب اسلامی تاریخ بشریت را تغییر داد، به همین دلیل دشمنان می خواهند ملت ایران ضعیف باشند. از آنجایی که غرب به دنبال سیطره بر جهان بوده، یکی از ملت هایی که بیشترین صدمات و آسیب ها را از ناحیه غرب متحمل شد، ایران بود اما این ملت پیش قراولان تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام بودند. اگر انقلاب اسلامی اتفاق نیفتاده بود، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکایی ها ایران را تجزیه می کردند.

پیروزی انقلاب اسلامی، ما را به سمت ایران قوی سوق داد

سردار سلیمانی تصریح کرد: مقاومت ملت ایران و پیروزی انقلاب اسلامی ما را به سمت ایران قوی سوق داد که در این مسیر، رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب، در هدایت ملت بزرگ ایران و فرمانبری و اطاعت مردم از امام و نیز توسل به آرمان های بزرگ، نقش اساسی داشت. نقش جوانان به ویژه دانشجویان نیز در این حرکت بزرگ تاریخی و تمدن ساز، برای ملت ایران، جهان اسلام و بشریت به عنوان پیش قراولان و پرچمداران این قافله بزرگ نیز بی بدیل و تعیین کننده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی، یک واحد سازمانی از سپاه یا تشکلی در مجموعه یک سازمان نظامی نیست، بلکه یک تشکیلات اساسی است و ما به تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب، از لحاظ مادی، لجستیکی، فراهم کردن تمهیدات لازم برای نقش آفرینی بهتر اعضای این تشکل و طی کردن مسیر تعریف شده برای آن ها در تعامل و هماهنگی با دستگاه های نظام جمهوری اسلامی مانند دانشگاه ها، وزارت علوم، وزارت بهداشت و … از آن حمایت می کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بسیج را تشکیلات مردم پایه انقلاب اسلامی خواند و مطرح کرد: ما باید در همه جنبه ها مردم سالاری اسلامی را توسعه و تعمیق دهیم، به گونه ای که مردم در همه امور و عرصه ها سالار خود باشند؛ این فرمایش رهبر معظم انقلاب و منظومه فکری امامین انقلاب در خصوص مردم سالاری اسلامی است که تشکل هایی از جمله بسیج دانشجویی می توانند در راستای تحقق همه جنبه های این مهم، نقش اساسی ایفا کنند.

سردار سلیمانی، مشارکت مردم در حکومت و نظارت آن ها بر حکومت را دو مولفه مهم مردم سالاری اسلامی دانست و بیان کرد: در تحقق مردم سالاری اسلامی، بسیج به عنوان یک تشکیلات مردم پایه انقلاب ایفای نقش می کند، نه به عنوان یک تشکیلات نظامی و به صورت گسترده چتر خود را بر سر همه اقشار، سلیقه ها و تفکرات باز کرده و همه می توانند در آن حضور یابند و نقش آفرینی کنند. بسیج دانشجویی یکی از پیش قراولان این تشکیلات است که رسالت مهم و سنگینی دارد.

افزایش مشارکت در انتخابات، یکی از قله های تولید قدرت برای کشور

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی به عنوان لوکوموتیو این قطار، هم پیش رونده و هم پیش برنده است، خاطرنشان کرد: پایان سال جاری، منتهی به انتخابات بزرگی است که همه ما باید با تمسک به جهاد تبیین و اتخاذ رویکردهای قوی در این زمینه و جهاد خدمت و امیدآفرینی، این نقش آفرینی ها را تداوم ببخشیم تا شاهد باشیم که در این برهه نیز ملت بزرگ ایران، تلاش در جهت تحقق ایران قوی را با قدرت ادامه می دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزایش مشارکت در انتخابات را یکی از قله های تولید قدرت برای کشور و ملت ایران دانست و اظهار کرد: این مبارزه همچنان ادامه دارد و همان گونه که در طول بیش از چهار دهه مبارزه ملت ایران با دشمنان، به قله های مرتفع پیروزی دست یافتیم، از این برهه حساس نیز سربلند بیرون خواهیم آمد و این سنت الهی تداوم خواهد داشت. بزرگترین پیروزی انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی است که به زودی رقم خواهد خورد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19041

ثبت دیدگاه

  1. من تازه به سایت‌تون آشنا شدم. فرم سایت و فونت مطالب‌تون جذابه. فقط کاش تو متن‌ خبرهایی که منتشر می‌کنید، «نیم‌فاصله» رو هم رعایت کنید.

  2. Hi there, I found your website via Google whilst searching for a similar topic, your site got here up, it seems good. I have bookmarked it in my google bookmarks. купить диплом

  3. Yes! Finally something about %keyword1%. гостиничные чеки спб

  4. This is the right website for anybody who really wants to find out about this topic. You understand so much its almost hard to argue with you (not that I actually would want toHaHa). You definitely put a brand new spin on a topic that has been written about for many years. Great stuff, just excellent! bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.