• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
9
فرمانده انتظامی البرز عنوان کرد؛

برخورد پلیس البرز با تخلفات حادثه ساز/ ۵۷۱ دستگاه خودرو توقیف شد

  • کد خبر : 30019
  • 14 مرداد 1403 - 12:17
برخورد پلیس البرز با تخلفات حادثه ساز/ ۵۷۱ دستگاه خودرو توقیف شد
فرمانده انتظامی استان البرز از توقیف و انتقال 571 دستگاه خودرو و حدود 185 دستگاه موتورسیکلت متخلف به پارکینگ در طرح ایمنی و آرامش پلیس راهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز صبح یکشنبه در حاشیه نمایشگاه ششمین مرحله از طرح ایمنی و آرامش پلیس راهور که در ستاد فرماندهی انتظامی این استان برپا شد، از اجرای این طرح به منظور برخورد با تخلفات حادثه ساز و رانندگان متخلف طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

وی با اشاره به توقیف و انتقال ۵۷۱ دستگاه خودرو و حدود ۱۸۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف به پارکینگ طی این مدت مطرح کرد: این طرح به صورت مستمر و بعضا به صورت هفتگی و شبانه اجرا می شود و با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز و نیز موجب سلب آسایش شهروندان می شوند برخورد قاطعانه و قانونی صورت می گیرد.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه در این راستا خودروهای مربوطه به مدت معین توقیف و در پارکینگ نگهداری می شوند، بیان کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری، ۱۸ هزار و ۹۵۸ دستگاه خودرو و ۳ هزار و ۳۶۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف و حادثه ساز در استان البرز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

سردار هداوند با بیان اینکه طی این مدت ۴۳۲ دستگاه خودرو به جهت دور دور شبانه در روزهای پنج شنبه و جمعه به دلیل شکایت مردم توقیف شدند، عنوان کرد: در این مدت بیش از سه میلیون خدمت در بخش های مختلف از جمله شماره گذاری، صدور گواهینامه، اجراییات و برخورد با تخلفات حادثه ساز در سطح استان ارائه شده است.

وی از کاهش ۳۶ درصدی تصادفات جرحی و کاهش ۲۱ درصدی آمار جانباختگان تصادفات در البرز طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۶۹ درصد از متوفیان و مجروحان تصادفات عابرین پیاده هستند، لذا در حرکت در مسیر و عرض خیابان توجه و دقت لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبالغ جرائم رانندگی افزایش یافته و از تیر ماه اجرایی شده است، به شهروندان توصیه می شود قوانین راهنمایی و رانندگی را با جدیت رعایت کنند تا شاهد نظم و انضباط ترافیکی در سطح استان و کاهش تصادفات و نیز آمار جانباختگان ناشی از آنها باشیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=30019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.