• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
5
یک هنرمند و نقاش پیشکسوت:

برخی هنرمندان ما در خارج از کشور هم فرهنگ ایرانی را حفظ کرده اند

  • کد خبر : 31191
  • 18 شهریور 1403 - 20:17
برخی هنرمندان ما در خارج از کشور هم فرهنگ ایرانی را حفظ کرده اند
هنرمند و نقاش پیشکسوت گفت: حتی هنرمندانی هستند که در خارج از کشور زندگی می کنند اما فرهنگ ایرانی را حفظ کرده اند، من نیز سعی می کنم مانند آنها باشم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، نادر بیات، هنرمند و نقاش پیشکسوت در نشست خبری که در حاشیه برگزاری اکسپو هنر ایران در برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: ۲۷ سال است که آموزش نقاشی می دهم و به صورت همزمان نیز خود را به روز کرده ام.

وی مطرح کرد: آثار من بیشتر در حوزه تاریخ است زیرا معتقدم باید تاریخ را زنده نگه داریم و روند آن را به جهانیان نشان دهیم. گاهی برای خلق یک اثر هنری لازم است کتاب ها خوانده شود، بنابراین عرصه هنر از اهمیت و تاثیر بسیاری برخوردار است.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: در بیشتری گالری ها یا آموزشگاه های نقاشی، از چهره های هنری خارجی در ترسیم و تعلیم استفاده می شود اما من به چهره های ایرانی که ملیت ما را حفظ کرده اند پرداخته ام و از این پس نیز می پردازم.

بیات با تاکید بر ضرورت گام برداشتن در جهت حفظ فرهنگ ایرانی خود عنوان کرد: چرا باید چهره یک هنرمند خارجی را ترسیم کنم؟ چرا نباید چهره یک فرد ایرانی را نقاشی کنم که سالها ماندگار باشد و سایر مردم کشور او را بشناسند؟

وی با بیان اینکه واقعا هنر نزد ایرانیان است و بس اظهار کرد: باید به این ببالیم که این همه هنرمند زبده در کشور داریم. حتی هنرمندانی هستند که در خارج از کشور زندگی می کنند اما فرهنگ ایرانی را حفظ کرده اند، من نیز سعی می کنم مانند آنها باشم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.