• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
10

بزرگترین مرکز داده مخابرات ایران در البرز افتتاح می شود

  • کد خبر : 29417
  • 16 تیر 1403 - 10:03
بزرگترین مرکز داده مخابرات ایران در البرز افتتاح می شود
مدیر مخابرات منطقه البرز از افتتاح بزرگترین مرکز داده مخابرات ایران در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، عبدالله بیان، مدیر مخابرات منطقه البرز با بیان اینکه به زودی بزرگترین مرکز داده مخابرات ایران در این استان افتتاح می شود، گفت: این اتفاق رویداد بسیار مهمی برای استان به شمار می رود و این مرکز از نظر امنیت دارای بالاترین ضریب امنیتی است.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران مهمترین شرکت در کشور است که باید زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال را فراهم کند و در این زمینه موفقیت‌های خوبی را کسب کرده و از سال گذشته که مسئولیت دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم به مخابرات البرز واگذار شد، اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیر مخابرات منطقه البرز با اشاره به شناسایی شرکت های فعال در این حوزه به منظور استفاده از توان آنها برای توسعه اینترنت اشیا مطرح کرد: در نظر داریم از میان ۱۱ محوری که ارکان انقلاب صنعتی را تشکیل می دهند، در ۶ محور که قرابت بیشتری با صنعت مخابرات دارد، فعالیت کنیم.

بیان، سنسور، اتصال، پلتفرم عمودی، پلتفرم افقی، ابر داده و هوش مصنوعی را ۶ محور مذکور برشمرد و اظهار کرد: قصد داریم تمام شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند را شناسایی کنیم و در این مسیر از نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شوند، کمک بگیریم.

مدیر مخابرات منطقه البرز اضافه کرد: در حال حاضر شرکت های خوب و قوی شناسایی شده اند و قرارداد آن‌ها در حال نهایی شدن است که در حوزه کشاورزی، دامداری و پردازش ابری، هوشمندسازی ساختمان و شهر در حال فعالیت و توسعه محصول در استان البرز هستیم.

وی بیان کرد: در زمینه فیبر نوری که به‌عنوان یک بستر انتقال سریع و امن جدید در عرصه زیرساختی اقتصاد دیجیتال مطرح است، اقدامات خوبی انجام شده است و برای هر آنچه که در حوزه اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای نوین می‌تواند به مردم خدمات ارائه دهد برنامه داریم.

بیان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از دستگاه های اجرایی البرز به فیبر نوری متصل شده اند ،گفت: اکنون بیش از ۲۰ هزار مشترک در استان ازخدمات فیبر نوری استفاده می کنند. ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبرنوری در این استان آماده است.

به گفته وی، مشترکان می توانند از این ظرفیت بالقوه در عرصه ارتباطات و اینترنت پرسرعت بهره مند شوند. اکنون بیش از ۲۳ هزار تلفن ثابت از بستر فیبر نوری واگذار شده و تحقق دایری فیبر نوری نیازمند همکاری و مشارکت مردم، شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان و سایر دستگاه های اجرایی است.

مدیر مخابرات منطقه البرز افزود: باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در اماکن مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی فراهم شود که در این خصوص تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی استان منعقد شد. با تلاش انجام شده علاوه بر بافت شهری، ارتباط بیش از ۹۹ درصد روستاهای استان از طریق فیبر نوری برقرار شده است.

بیان خاطرنشان کرد: تاکنون بیشتر شرکت های تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان البرز به شبکه فیبر نوری پیوسته اند، ضمن آنکه مشترکان نیز می توانند از این پس بدون تغییر شماره و با همان شماره تلفن فعال خود، فیبر نوری دریافت کنند.

وی اذعان کرد: واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در استان البرز می‌توانند با بهره گیری از این فناوری نیازهای خود را در حوزه ارتباطات با کیفیت مطلوب برآورده سازند. متعهد هستیم تا پایان سال جاری بخش قابل توجهی از خانوارهای استان را تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دهیم.

مدیر مخابرات منطقه البرز بیان کرد: انتظار می رود شهروندان از این شبکه برای فعالیت های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند. مهمترین ویژگی فیبر نوری، پایداری خوب و کاهش سرقت و آسیب های آن است ضمن آنکه کیفیت و سرعت اینترنت در بستر فیبر نوری بالاست.

وی در پایان در خصوص سرقت کابل‌های مخابراتی نیز گفت: یکی از چالش‌های جدی مخابرات، مقوله سرقت کابل‌هاست که موجب ایجاد مشکلاتی را در خصوص قطع خدمات تلفن ثابت مشترکان شده است. با این حال راهکارهای شرکت مخابرات تا حدودی کاهش این رویه را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29417

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.