• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
11
معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

بنیاد شهید هیچ تفاوتی بین ایثارگران از ادیان و مذاهب مختلف، قائل نیست

  • کد خبر : 23023
  • 22 مهر 1402 - 11:52
بنیاد شهید هیچ تفاوتی بین ایثارگران از ادیان و مذاهب مختلف، قائل نیست
معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: بنیاد شهید با نگاه دینی به ادیان و مذاهب هیچ تفاوتی بین ایثارگران قائل نیست و ما هم در این نهاد انقلابی وظیفه‌ داریم به جامعه هدف خود خدمت کنیم.

به گزارش دیده بان البرز، محمدعلی عالیانی، معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در مراسم تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران اهل تسنن در کرج که در مجموعه فرهنگی و تفریحی عرفان برگزار شد، با اشاره به اینکه ما در دوران دفاع مقدس حدود ۱۱ هزار شهید از جامعه اهل تسنن تقدیم انقلاب کردیم که حماسه های آن ها هرگز فراموش نمی‌شود.

وی افزود: این نشان می‌دهد که سرزمین ایران متعلق به یک مذهب نیست بلکه سرزمین مادری ما به همه مذاهبی که در این کشور زندگی می‌کنند تعلق دارد. ۹ شهید و ۱۱ جانباز اهل تسنن در استان البرز داریم. بنیاد شهید با نگاه دینی به ادیان و مذاهب هیچ تفاوتی بین ایثارگران قائل نیست و ما هم در این نهاد انقلابی وظیفه‌ داریم به جامعه هدف خود خدمت کنیم و با افتخار این کار را انجام خواهیم داد.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی در دوران انقلاب مطرح کرد: در دوران دفاع مقدس این وحدت وجود داشت و در بین رزمندگان شیعه و سنی قابل ‌تشخیص بود چون ارتباط و برادری تنگاتنگ بود؛ ما حماسه های شهدا و ایثارگران اهل سنت را فراموش نخواهیم کرد.

عالیانی عنوان کرد: حماسه‌های اخیر مردم فلسطین پیروزی اسلام بر کفر بود، این موجب افتخار است که امروز شاهد فتوحات گروه مقاومتی باشیم که سال‌ها در فلسطین در حال مبارزه هستند. فلسطین کشوری مظلوم است که با مشکلات داخلی و خارجی دست‌وپنجه نرم می‌کند و با دشمن بزرگی به نام اسراییل طرف است که به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در طول این سال‌ها شاهد جنایات زیادی از سوی اسرائیل نسبت به فلسطینی‌ها بوده‌ایم و با تأکید بر اینکه معنای قدرت، بمباران مردم بی‌گناه نیست، افزود: اسرائیل در حال حاضر هم مردم غزه را زیر بمباران گرفته است؛ مردم بی‌گناهی که به سیاست ارتباطی ندارند و زندگی روزمره خود را دارند. اسرائیل به گمان باطل تصور می‌کند با بمباران مردم بی‌گناه قدرتمند است.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اضافه کرد: در حالیکه قدرت این است که با دست‌ خالی به دل دشمن بزنید و فتح الفتوحی تازه داشته باشید. در دین ما تعریف‌شده است که با مردم بی‌گناه با رأفت برخورد شود و ما با ریختن خون انسان‌های بی‌گناه در هر جای دنیا مخالف هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.