• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2
معاون نظارت و بازرسی صمت استان البرز:

بیش از ۱۷ هزار مورد بازرسی از صنوف در البرز انجام شد

  • کد خبر : 32735
  • 15 مهر 1403 - 14:33
بیش از ۱۷ هزار مورد بازرسی از صنوف در البرز انجام شد
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن تجارت استان البرز از انجام 17 هزار و 540 مورد بازرسی از صنوف، واحدهای تولیدی و خدماتی استان طی شش ماه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، کوروش مرادی، معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه در این مدت برای ۴ هزار و ۴۲۲ واحد متخلف پرونده تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارجاع شده است، گفت: ارزش ریالی پرونده های متشکله در مدت، بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان بوده که بیش از ۲۲۰ درصد رشد را نسبت به مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال، ۲۲۱ پرونده کالای قاچاق به ارزش ۱۴۳ میلیارد تومان تشکیل شده که بیشترین مکشوفات در این حوزه مربوط به انواع کالاهای دخانی است، تصریح کرد: در طول شش ماه گذشته بیشترین تخلفات صنفی محرز شده در بخش مواد خوراکی، لوازم یدکی، دخانیات و پوشاک بوده است.

اجرای طرح نظارتی ویژه «آغاز سال تحصیلی» در استان البرز

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از برگزاری و ادامه طرح نظارتی ویژه « آغاز سال تحصیلی » تا پایان مهر ماه در البرز خبر داد و گفت: در قالب این طرح بازرسان بر اقلام اساسی و ضروری آغاز سال تحصیلی از جمله پوشاک و لوازم التحریر و… نظارت ویژه ای خواهند داشت.

مرادی اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال ۳ هزار و ۸۰۰ گشت های مشترک بازرسی متشکل از بازرسان اداره کل صمت، جهاد کشاورزی، اصناف و تعزیرات حکومتی انجام شده، و با متخلفان در حوزه های گران فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و… برخورد شده است.

وی تاکید کرد: طبق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی درج قیمت برای تمامی اقلام کالایی و نصب نرخنامه اجباری بوده و در صورت عدم رعایت این موضوع، واحد مشمول برخورد قانونی و ارجاع پرونده به مرجع رسیدگی کننده می شود.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گزارشی از سامانه ۱۲۴ هم ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور ماه بیش از ۱۳ هزار گزارش مردمی واصل شد که از این تعداد ۱۲ هزار مورد در سامانه و بصورت تلفنی و بیش از ۱هزار مورد آن بصورت کتبی دریافت شده است که به تمامی شکایات رسیدگی شد.

وی متذکر شد: در برخورد با گرانفروشی و عدم رعایت قوانین صنفی هیچ مماشاتی صورت نخواهد گرفت و از همه شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32735

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.