• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6
به مناسبت عید غدیر خم؛

بیش از ۱۱۰ جشن محله ای در کرج برگزار می شود/ راه اندازی کاروان جشن خودرویی با حضور ۱۴ زوج جوان

  • کد خبر : 19341
  • 13 تیر 1402 - 12:26
بیش از ۱۱۰ جشن محله ای در کرج برگزار می شود/ راه اندازی کاروان جشن خودرویی با حضور ۱۴ زوج جوان
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از مشارکت در برگزاری بیش از 110 جشن محله ای و برپایی مواکب پذیرایی و فرهنگی با اولویت مناطق کم برخوردار به مناسبت عید سعید غدیر خم خبر داد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، امیر اشتری، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه غدیر خم، عید بزرگ شیعیان است و ما در هر جایگاهی که باشیم، برای گرامیداشت این روز احساس وظیفه می کنیم، گفت: رویکرد این سازمان در برگزاری برنامه های ویژه عید غدیر خم، توجه به محلات مختلف با موضوعیت توزیع عادلانه سرانه های فرهنگی است.

وی از مشارکت در برگزاری بیش از ۱۱۰ جشن محله ای و برپایی مواکب پذیرایی و فرهنگی با اولویت مناطق کم برخوردار خبر داد و مطرح کرد: تلاش ما بر آن است تا با برگزاری این جشن ها، نوای عید غدیر در محلات مختلف شهر طنین انداز شود و مردم بتوانند با طی کردن کمترین مسافت از منازل خود، در این جشن ها شرکت کنند که ایام پایانی هفته جاری، اوج این جشن ها در گوشه و کنار شهر است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج عنوان کرد: سعی ما در این سازمان برگزاری برنامه هایی با رویکرد خاص در مناسبت های بزرگ است که در این راستا، جشن بزرگ غدیر با عنوان «بابای من» با مشارکت سپاه ناحیه امام هادی (ع) و ستاد نماز جمعه مهرشهر، در روز سه شنبه ۱۳ تیر ماه از ساعت ۱۷ برای کودکان و پس از نماز مغرب و عشا برای خانواده ها به میزبانی کاخ مروارید برگزار می شود.

برگزاری شب شعر کشوری در امامزاده حسن (ع)

اشتری مطرح کرد: جشن بزرگ «آوای غدیر» با حضور و اجرای خوانندگان جوان شهر و گروه های سرود استانی که در سال گذشته تولیدات علوی داشته اند، همراه با برپایی مواکب پذیرایی و فرهنگی در روز پنج شنبه ۱۵ تیر ماه ساعت ۱۷ در پارک تاجیکستان برگزار و اجرای این هنرمندان به مسابقه مردمی گذاشته می شود و با رأی شهروندان از آن ها تجلیل به عمل می آید.

وی افزود: کاروان جشن خودرویی با حضور ۱۴ زوج جوان و علاقه مند علوی نیز در همان روز از کوه نورالشهدا حرکت می کند و به جشن آوای غدیر ملحق می شود. نورافشانی متفاوت و ویژه در سه نقطه از شهر کرج شامل بلوار بلال، شعبان آباد مهرشهر و تپه الله اکبر در روز پنج شنبه ۱۵ تیر ماه و مشارکت در برگزاری جشن بزرگ دانش آموزی به میزبانی دانشکده کشاورزی با مشارکت انجمن اسلامی دانش آموزی در روز جمعه از دیگر اقدامات است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، مشارکت در برگزاری جشن مدارس قرآنی با اجرای طرح اطعام خانگی غدیر همراه با جشن و پذیرایی در روز جمعه ۱۶ تیر ماه را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و از تولید نماهنگ های «صبح بیعت»، «مرد میدان» و «ماه من»، نماهنگ دو زبانه «پدر خاک» و قطعه موسیقی «شیر خدا» با مشارکت حوزه هنری استان البرز خبر داد.

اشتری با اشاره به اینکه موضوع مباهله از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید به آن پرداخته شود اما در سنوات گذشته، مغفول واقع شده بود، بیان کرد: شب شعر کشوری «نفس نبی» با حضور شعرای بزرگ با موضوعات عید سعید غدیر خم، ولادت امام کاظم (ع) و مباهله در روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه با مشارکت حوزه هنری استان البرز در صحن مطهر امامزاده حسن (ع) کرج برگزار می شود.

حمایت از هنرمندان در کمیته های هنری و کتاب

وی از فعالیت دو کمیته هنری و کتاب به منظور حمایت از هنرمندان در شهر کرج خبر داد و اذعان کرد: جلسه ای که روز گذشته برگزار شد، سه مصوبه برای کمک به اجرای هنرمندان داشت که شاخص ترین آن ها، حمایت از اجرای نمایش «عمو هاشم» از استاد فتحعلی بیگی بود که یکی از نمایش های شناخته شده کشوری و مورد پسند و حمایت رهبر معظم انقلاب است و مصوبات دیگر مربوط به دو نمایش محلی بود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج مطرح کرد: کمیته های هنری و کتاب همواره فعال هستند و در خواست های واصله در خصوص حمایت از هنرمندان در این کمیته ها مورد بررسی قرار می گیرند. نوع حمایت این سازمان، مشارکت اصلی در پاپ یا خرید محصول است و افرادی که نیازمند حمایت هستند و البته آثار آن ها شاخص و فاخر است، می توانند به این سازمان مراجعه کنند.

اختصاص یک میلیارد تومان بودجه به تعمیرات فرهنگسرای کوثر

اشتری در پاسخ به سوال خبرنگار دیده بان البرز در خصوص وضعیت نامناسب فرهنگسرای کوثر کرج توضیح داد: در سال گذشته، یک قرارداد یک میلیارد تومانی برای تعمیرات این فرهنگسرا منعقد شد که اکنون مراحل پایانی آن در حال طی شدن است، هر چند که نیاز این مرکز بیش از این هاست اما اگر بازدیدی از آن داشته باشید، مشاهده می کنید که وضعیت بهتر از گذشته شده است، البته می دانیم که هنوز ایده آل نیست.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اشاره به اختصاص بودجه مناسب به تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی در سال جاری با حمایت های شورای اسلامی شهر و نظر مثبت شهردار کرج اظهار کرد: این اقدام باید در سنوات آتی نیز انجام شود تا بتوانیم ظرف مدت دو تا سه سال، وضعیت مراکز فرهنگی شهر را به حد استاندارد برسانیم.

وی افزود: علت اینکه این تعمیرات در طول یک سال انجام نمی شود این است که مراکز در حال فعالیت هستند و به صورت همرمان تعمیر و اورهال می شوند. در صورتیکه بخواهیم آن ها را در کمتر از یک سال بهسازی کنیم و به مرحله استاندارد برسانیم، باید ظرفیت های آموزشی آن ها را تعطیل کنیم که این امر مقدور نیست و محدودیت هایی در فضاهای فرهنگی وجود دارد.

اشتری عنوان کرد: بودجه مناسبی نیز برای سالن نژادفلاح که سالیان سال است مورد استفاده قرار می گیرد اما در سنوات گذشته تعمیر نشده، دیده شده است و اطفای حریق آن در دستورکار قرار دارد که با توجه به اینکه این موضوع مهم، یک مطالبه عمومی نیز به شمار می رود، تمام تلاش ما بر آن است تا قرارداد آن به زودی منعقد و اقدامات موردنیاز در سال جاری تکمیل شوند و به سنوات آینده منتقل نشوند.

برگزاری دوره های تابستانه رایگان برای فرزندان پرسنل شهرداری

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای غنی سازی اوقات فراغت در فصل تابستان، از برگزاری دوره های تابستانه رایگان در رشته های کشتی، فوتسال، والیبال، دارت، تنیس روی میز، بوکس، شنا و ورزش های رزمی با ظرفیت یک هزار و ۲۷۰ نفر برای فرزندان پرسنل شهرداری در تیر ماه و دوره های رایگان ورزشی محلات در ۱۸ رشته برای بانوان و آقایان در مرداد ماه خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظام مسائل که دارای مصوبه شورای فرهنگ عمومی است، پنج اولویت اصلی و مهم استان البرز احصا شده که بخش اصلی فعالیت های این سازمان معطوف به آن هاست و بخش قابل توجهی از بودجه سال جاری نیز به این امر اختصاص دارد. در این راستا ۱۵۶ اقدام عملیاتی احصا، کارشناسی و مصوب شده که همه آن ها در چارچوب تفاهم نامه هایی که با نهادهای فرهنگی استان منعقد می شود، صورت خواهند گرفت.

اختصاص ۱۰ درصد از بودجه عملیاتی سازمان به حوزه بانوان

اشتری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص فعالیت های مربوط به حوزه بانوان بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، ۱۰ درصد از بودجه عملیاتی این سازمان، به مبلغ ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان باید به صورت اختصاصی در حوزه بانوان هزینه شود که بخشی از آن به توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار از طریق انعقاد تفاهم نامه با بهزیستی، کمیته امداد، سازمان های مردم نهاد و … اختصاص می یابد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار حاضر در رابطه با بوستان قرآنی توضیح داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده که برای تکمیل آن کافی نیست. این بودجه قرار است با مدیریت سازمان سیما و منظر شهرداری هزینه شود و ما نیز به عنوان ناظر، پیگیر موضوع هستیم اما هنوز جانمایی مناسبی برای این بوستان ارائه نشده است که در صورت جانمایی، تلاش می کنیم کلنگ زنی این پروژه در سال جاری صورت گیرد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19341

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.