• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7
معاون صنايع اداره کل صمت استان البرز:

بیش از ۸۰ درصد صنایع البرز فعال هستند/ عملیاتی شدن بیش از ۹۲ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان

  • کد خبر : 23151
  • 27 مهر 1402 - 11:25
بیش از ۸۰ درصد صنایع البرز فعال هستند/ عملیاتی شدن بیش از ۹۲ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان
معاون امور صنايع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: بیش از 80 درصد صنایع استان فعال هستند و تولید در واحدها در جریان است.

به گزارش دیده بان البرز، اصغر حسینی، معاون امور صنايع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز عنوان کرد: با توجه به استقرار و فعالیت تعداد کثیری از برندهای معتبر صنعتی کشور در استان البرز و طبق برآورد انجام شده، در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد صنایع استان فعال هستند و تولید در واحدها در جریان است.

وی گفت: عموم واحدهای راکد استان به دلیل اختلاف شرکا، تملک بانک ها و مواردی از این دست در شرایط تعطیلی و کاهش شدید تولید قرار گرفته اند. البته در مواردی هم به دلیل عدم تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز، تامین مواد اولیه، تامین مناسب زیرساخت های تولید همچون برق و گاز در مقاطع مختلف سال و یا فعالیت فصلی برخی واحدها شاهد کاهش تولید نسبت به ظرفیت اسمی صنايع هستیم.

معاون امور صنايع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه رفع این موانع همواره در دستور کار قرار دارد، به اقدامات حمایتی استان از واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال بیش از ۹۲ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با همکاری دیگر دستگاه ها عملیاتی شده که بالاتر از متوسط کشوری است.

حسینی بیان کرد: در این مدت و در ۵۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز ۲۰۴ پرونده مطرح شده که ۲۱ مصوبه مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت، ۴۲ مصوبه مربوط به سرمایه در گردش و ۴۳ مورد مربوط به استمهال بدهی بانکی بوده و در مجموع حدود ۵۸ درصد از مصوبات به بخش بانکی اختصاص داشته است.

وی افزود: ۹ مصوبه (پنج درصد) مربوط به تامین اجتماعی، ۱۱ مصوبه (۶ درصد) مربوط به امور مالیاتی و ۵۸ مصوبه (۳۱ درصد) مربوط به دستگاه های خدمت رسان همچون ادارات آب، برق، گاز، شهرداری ها و … است. عمده مشکلات واحدهایی که از این طریق طرح موضوع شده اند رفع شده و برای جلوگیری از توقف تولید از همه ظرفیت های قانونی این کارگروه استفاده می شود.

معاون امور صنايع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز مطرح کرد: طبق بررسی های انجام شده از سوی وزارت کشور که به اطلاع رئیس جمهور رسیده است، استان البرز به لحاظ اثربخشی تصمیمات کارگروه تسهیل در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.