• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
5
رئیس شورای عالی کانون های بازنشستگی استان البرز انتقاد کرد؛

بی توجهی به درخواست های بازنشستگان در خصوص پیگیری حق و حقوق آن ها

  • کد خبر : 19855
  • 24 تیر 1402 - 18:27
بی توجهی به درخواست های بازنشستگان در خصوص پیگیری حق و حقوق آن ها
رئیس شورای عالی کانون های بازنشستگی استان البرز ضمن انتقاد از بی توجهی به درخواست های مکرر بازنشستگان مبنی بر پیگیری حق و حقوق و رسیدگی به امور آن ها در دولت های مختلف، گفت: حق و حقوقمان را با منت به ما می دهند و شرکت های زیان ده به عنوان صندوق های بازنشستگی انتخاب می شوند.

به گزارش دیده بان البرز، دکتر علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در مراسم بزرگداشت پیشکسوتان و بازنشستگان که در سالن اجتماعات پروفسور میرشمسی برگزار شد، موسسه رازی را متعلق به تمام مردم ایران دانست و گفت: بازنشستگان نقش و تاثیر مهمی در اعتلا و شکوفایی این موسسه دارند و فعالیت های این مجموعه، خدمت به مردم در عرصه سلامت است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد بازنشستگان افزود: تلاش کردیم در بخش بیمه تکمیلی، تسهیلات مناسبی برای بازنشستگان موسسه رازی در نظر گرفته شود که با ارائه لیست متقاضیان، اقدامات بعدی صورت می گیرد. در بخش جذب نیرو، بیشتر بخش های موسسه به نیروی متخصص نیاز دارند که فرآیند جذب این افراد مشخص است اما در سایر بخش ها، جذب فرزندان بازنشستگان موسسه به عنوان یکی از امتیازات، در نظر گرفته می شود.

مرتضی ولی پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز نیز ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات فراوان بازنشستگان، اظهار کرد: تجارب گرانسنگ بازنشستگان و پیشکسوتان مانند چراغ راه می تواند روشنگر مسیر باشد و شایسته است ضمن بهره مندی از این تجارب ارزشمند، خدمات شایان توجه بازنشستگان در طول بیش از ۳۰ سال فعالیت و خدمت را ارج نهیم.

شکری، رئیس شورای عالی کانون های بازنشستگی استان البرز ضمن انتقاد از بی توجهی به درخواست های مکرر بازنشستگان مبنی بر پیگیری حق و حقوق و رسیدگی به امور آن ها در دولت های مختلف، گفت: ۳۰ سال حق بازنشستگی پرداخت کرده ایم تا وقتی به سن بازنشستگی رسیدیم راحت زندگی کنیم اما حق و حقوقمان را با منت به ما می دهند و شرکت های زیان ده به عنوان صندوق های بازنشستگی انتخاب می شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بازنشستگان برای تامین زندگی خود به ناچار به شغل دوم و سوم روی آورده اند، عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق، خدمات ضعیف درمانی، نقص و کمبودهای اساسی در خدمات بیمه تکمیلی و بی اعتنایی به خواسته های به حق بازنشستگان را از جمله اصلی ترین مشکلات حوزه بازنشستگان عنوان کرد.

رئیس شورای عالی کانون های بازنشستگی استان البرز ضمن درخواست از نماینده های مردم در مجلس برای امضای نامه بازگرداندن لایحه همسان سازی حقوق از دولت به مجلس و انجام اقدامی عملی برای بازنشستگان اظهار کرد: در البرز ۴۰ هزار بازنشسته رسمی عضو کانون بازنشستگی هستند و با توجه به مهاجرپذیری این استان، حدود ۱۰ هزار بازنشسته سایر استان ها نیز در این استان ساکن و عضو کانون های بازنشستگی غیررسمی هستند.

همچنین یدالله کمالی دهقا،ن پدر شهید محسن کمالی دهقان و رئیس کانون بازنشستگان موسسه رازی نیز به نمایندگی از بازنشستگان ضمن قدردانی از رئیس موسسه رازی و دست اندرکاران برپایی این مراسم، خواستار رسیدگی بیشتر به امور بازنشستگان به ویژه در زمینه پرداخت نیمی از حق بیمه تکمیلی بر اساس مصوبه هیئت امنا و بکارگیری فرزندان همکاران بازنشسته در موسسه شد.

پیگیری احداث مجتمع فرهنگی، تفریحی و رفاهی و تخصیص بلیط های کم بها و نیم بها برای استفاده از قطار شهری و مراکز فرهنگی و رفاهی استان برای بازنشستگان، از دیگر خواسته های مطرح شده در این مراسم بود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19855

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.