• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
4
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز عنوان کرد؛

اولین کارگاه هوش مصنوعی در البرز افتتاح شد

  • کد خبر : 29918
  • 10 مرداد 1403 - 15:29
اولین کارگاه هوش مصنوعی در البرز افتتاح شد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز ار افتتاح اولین کارگاه هوش مصنوعی در مرکز الزهرا (س) کرج افتتاح شد و اولین کارگاه شبیه سازی هوش مصنوعی در کشور نیز در مرکز شهید رهبری البرز افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز آموزش فنی و حرفه ای فردیس برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه با اشاره به درج ششم مرداد ماه به عنوان روز ملی مهارت های فنی و حرفه ای و کارآفرینی در تقویم رسمی کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای عهده دار ارائه آموزش های کوتاه مدت در کشور است.

وی رسالت این سازمان را تربیت نیروها و تکنسین های ماهر و متخصص و تربیت کارآموزان برای اشتغال در بنگاه های اقتصادی دانست و با اشاره به فعالیت بیش از ۶۵۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای در کشور بیان کرد: این سازمان دارای ۹ هزار استاندارد است و در چهار خوشه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و خدمات آموزش های مهارتی را به جامعه هدف و متقاضیان ارائه می دهد. البرز همواره جزو استان های پیشرو در زمینه مهارت آموزی محسوب می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به فعالیت هفت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در این استان بیان کرد: ما برای ارائه آموزش های مهارتی نیازهای جامعه را مد نظر قرار می دهیم تا بتوانیم متناسب با آنها نیروهای ماهر و متخصص را تربیت کنیم و تحویل صاحبان صنایع دهیم. در دولت های مختلف طی سالیان گذشته همواره به این سازمان بی مهری شده و از برخی حرفه ها عقب ماندیم و موفق به بروز رسانی خود متناسب با نیازهای روز نشدیم.

غفاری با بیان اینکه این سازمان از ظرفیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاری آنها در زمینه ارائه آموزش های مهارتی بهره مند می شود، افزود: وظیفه ذاتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، استانداردسازی، آموزش و سپس سنجش است و گواهینامه های آن، در زمره گواهینامه های بین المللی قرار دارد و در سراسر دنیا معتبر و قابل ترجمه است. وظیفه روسای مراکز ما نیز پیاده سازی آموزش های مهارتی از طریق رایزنی با فرمانداری ها، پایگاه ها، مساجد و … است.

کسب مقام اول آموزش زندانیان و سربازان وظیفه توسط البرز

وی با اشاره به کسب مقام اول کشور در زمینه برگزاری دوره های آموزشی در پادگان ها و آموزش زندانیان توسط استان البرز در سال گذشته خاطرنشان کرد: دانشجویان، دانش آموزان، سربازان وظیفه، زندانیان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی، معتادان بهبودیافته، متقاضیان مهارت آموزی، عشایر، شاغلان بنگاه های اقتصادی، زنان خانه دار، کودکان کار و خیابان، پناهندگان و اتباع خارجی از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند می شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از ارائه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به میزان ۹ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۴۰۶ نفر ساعت در این استان طی سال گذشته خبر داد و با اشاره به تعهد بیش از صددرصدی تعهدات این اداره کل بیان کرد: عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز طی چهار ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۳۸۲ نفر ساعت است و در سال گذشته نیز ۵۴ هزار و ۳۴ نفر آموزش دیدند که منجر به صدور گواهینامه شد.

وی برگزاری المپیادهای مهارتی را یکی از اقدامات این سازمان برشمرد و با اشاره به برگزاری سالانه مسابقات ملی مهارت مطرح کرد: این مسابقات شامل مراحل شهرستانی، استانی و کشوری هستند و هر ساله تیم منتخب مهارت کشور از میان منتخبان استانی تشکیل و نفرات اول تا سوم هر رشته مشخص می شوند، مرحله اردوی مهارتی را طی می کنند و از میان نفرات برتر، نفرات منتخب به مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یکبار برگزار می شود، اعزام می شوند.

غفاری با بیان اینکه امسال مسابقات جهانی مهارت با حضور تیم ملی منتخب مهارت ایران در کشور فرانسه برگزار می شود، اظهار کرد: ایران برای نخستین بار در تاریخ فنی و حرفه ای، در سال ۲۰۲۲ اولین مدال طلایی ملی مهارتی را در رشته طلا و جواهر کسب کرد. البرز همواره در زمینه آموزش حائز رتبه های برتر و جزو پنج استان اول است و امسال میزبان مسابقات فرهنگی ورزشی همکاران کشور در چهار رشته انفرادی و دو رشته تیمی بود.

اولین کارگاه شبیه سازی جوشکاری در البرز افتتاح می شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از تصویب و ابلاغ اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای به همت دولت شهید رئیسی و مجلس یازدهم خبر داد و با اشاره به اینکه این سازمان حدود ۵۰ سال اساسنامه نداشت، اذعان کرد: این سازمان از نظر مالی در مضیقه است و دولت تا پیش از تصویب اساسنامه نمی توانست به آن کمک کند اما اکنون کمی دست سازمان باز شده و در شرایط و مواقع مختلف می توانیم برای آن درآمدزایی داشته باشیم.

وی با اشاره به تلاش اداره کل آموزش و فنی حرفه ای استان البرز برای آموزش رشته های هایتک و پیشرفته از راه اندازی و تجهیز کارگاه هوشمندسازی ساختمان (BMS) در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رهبری و کارگاه انرژی خورشیدی در مراکز شهید رهبری نظرآباد و شهید خدایی کرج خبر داد و عنوان کرد: اولین کارگاه شبیه سازی جوشکاری در کشور در مرکز شهید رهبری افتتاح می شود. دو روز پیش نیز اولین کارگاه هوش مصنوعی در مرکز الزهرا افتتاح شد.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال حوزه آموزش فنی و حرفه ای استان البرز تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29918

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.