• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
16
به دستور دادستان کرج؛

تبلیغات محیطی پیش فروش خودرو، تلفن همراه و ویلاسازی ممنوع شد

  • کد خبر : 28850
  • 20 خرداد 1403 - 12:08
تبلیغات محیطی پیش فروش خودرو، تلفن همراه و ویلاسازی ممنوع شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ضمن اعلام ممانعت از انجام تبلیغات محیطی در حوزه پیش فروش خودرو، تلفن همراه و ویلاسازی، از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی البرز خواست بر این موضوع نظارت داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ضمن اعلام ممانعت از انجام تبلیغات محیطی در حوزه پیش فروش خودرو، تلفن همراه و ویلاسازی گفت: به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی استان البرز اعلام شده در خصوص تبلیغات موجود در سطح شهر و بین جاده ای دقت و نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که منجر به طرح و تشکیل پرونده‌های قضایی متعدد می‌شود مربوط به تبلیغات محیطی با مضامین خرید و فروش خودرو از سوی شرکت های کاغذی است که بدون مجوز و هرگونه سرمایه و اختیار، اقدام به تبلیغات می کنند که تبلیغات محیطی با این روش موجب تسهیل وقوع جرم می شود. این شرکت‌ها پس از تبلیغات گسترده اقدام به جمع آوری وجوه مردم می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز عنوان کرد: شگرد آن‌ها بدین صورت است که ابتدا به تعدادی از افراد، خودروهایی را زیر قیمت بازار و به قیمت کارخانه ارائه می دهند و با جلب مشتری‌های جدید و تبلیغات توسط خریداران خودرو به قیمت کارخانه، افراد به مراتب بیشتری را در طعمه خود قرار می‌دهند. در سال گذشته چهار پرونده پیش فروش خودرو در کرج تشکیل شد.

مددی آن را از مصادیق همین شگردها برای جلب اعتماد مردم و سپس جمع آوری پول دانست و دیگر ممنوعیت اعلام شده را مربوط به فروش موبایل اعلام کرد و افزود: عده ای با همان شگرد خودرو، ابتدا تعدادی از گوشی ها را به قیمت پایین تر از بازار می فروشند تا اعتماد مردم برای خرید گوشی را به سمت خود جذب کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز دیگر موضوع ممنوعه را تبلیغ ساخت و ساز ویلا اعلام کرد و متذکر شد: شاهد هستیم که شرکت‌هایی بدون ضابطه و مجوزهای قانونی، اقدام به تبلیغات محیطی برای ساخت ویلا در اراضی کشاورزی می کنند که طبق بررسی‌ها همین موضوع خود از عوامل تغییر کاربری‌ها و ایجاد شهرک‌های غیرقانونی متعدد است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.