• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
24
رئیس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو:

تربیت نیروهای ماهر در حوزه صنعت و ساختمان هدف ماست

  • کد خبر : 19017
  • 04 تیر 1402 - 19:58
تربیت نیروهای ماهر در حوزه صنعت و ساختمان هدف ماست
رئیس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو گفت: تلاش می کنیم سه محور دانش، بینش و توانش را به عنوان سه راس یک مثلث آموزشی و مهارتی در نظر بگیریم. در واقع این مرکز به دنبال تربیت نیروهای ماهر در حوزه صنعت و ساختمان است و همچنان در این مسیر تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، دکتر علی عمران روزبان، رئیس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این دانشگاه در سال ۱۳۹۰ تاسیس و راه اندازی شد و کار خود را با آموزش ۱۱۰ نفر دانشجو در سه رشته پودمانی آغاز کرد و در حال حاضر به کاردانی و کارشناسی توسعه یافته است. هدف دکتر کیهانی به عنوان موسس این دانشگاه، تربیت افرادی است که در حوزه صنعت و ساختمان در کشور موثر باشند.

وی افزود: رشته هایی که در این مرکز تدریس می شوند، مهارت محور هستند و تقریبا در هیچ دانشگاه دولتی در کشور اجرا نمی شوند. ما در این مجموعه علمی، تلاش می کنیم سه محور دانش، بینش و توانش را به عنوان سه راس یک مثلث آموزشی و مهارتی در نظر بگیریم. در واقع این مرکز به دنبال تربیت نیروهای ماهر در حوزه صنعت و ساختمان است و همچنان در این مسیر تلاش می کند.

رئیس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو از اجرای رشته های جدید مهارت محور و منحصر به فرد در این مجموعه خبر داد و بیان کرد: دوره های این مرکز، خاص صنعت سیمان طراحی شده و از مهر سال جاری نیز در رشته های عمران-بتن، مهندسی نقشه برداری، حسابداری، نقشه برداری کارگاهی، مدیریت امور اداری، مدیریت لجستیک، مهندسی ساختمان، مدیریت دفتری و حقوق ثبتی بدون کنکور دانشجو می پذیرد.

 

 

جایزه استارتاپی دکتر علی اصغر کیهانی در کرج برگزار می شود

روزبان با بیان اینکه رشته های دیگر این مجموعه در حوزه خدمات و شغل محور هستند و دانشجویان در مسیر فرآیند تولید، توزیع و تحویل صنایع ساختمانی پرورش می یابند، اظهار کرد: «جایزه استارتاپی ملی دکتر علی اصغر کیهانی» یکی از اقدامات ماندگاری است که با هدف افزایش مهارت در حوزه ساختمان، طراحی و سه سال مداوم در البرز انجام می شود، امسال نیز همزمان با سالروز تولد دکتر کیهانی در ۱۴ دی برگزار و به ایده های برتر جوایزی اهدا می شود.

وی با تاکید بر کیفیت در محصولات تولیدی در این مجموعه، ادامه داد: تمام تلاش ما و همکاران در این مرکز علمی کاربردی این است که دانشجویان علاوه بر آموزش های لازم، اخلاق حرفه ای را نیز ضمن کار فراگیرند تا در آینده بتوانند فردی موثر برای جامعه و اطرافیان خود باشند. با توجه به شعار این مجموعه با عنوان «از تحصیل تا اشتغال» تضمین می کنیم همه دانشجویان این مرکز پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار و در شرکت های مرتبط استخدام شوند.

رئیس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو با اشاره به انجام تحقیقات لازم و ویژه در خلال تحصیل، افزود: پرداخت وام، شهریه اقساط و خدمات دانشجویی نیز از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه است. در حال حاضر ۳۳۰ دانشجوی فعال در این مجموعه در رشته های مختلف صنعتی و خدمات تحصیل می کنند که تا پایان این ترم، ۷۰ درصد آن ها جذب همین مجموعه و بقیه در مراکز دیگر مشغول به کار می شوند.

روزبان با اشاره به تدریس ۱۱ رشته در این مرکز، اذعان کرد: ظرفیت جذب برای هر رشته ۷۵ نفر است. دانشجویانی که موفق به شرکت در رشته های مهندسی فنی ساختمان در شهرستان ها نشده اند، نیز به این دانشگاه معرفی می شوند تا علاوه بر آموزش مهارت محور، در راستای اشتغالزایی نیز گام های موثری برداشته شود و دغدغه بیکاری جوانان در جامعه کاهش یابد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19017

ثبت دیدگاه

  1. получение медицинской справки spravki-kupit.ru

  2. hey there and thank you for your information I’ve definitely picked up anything new from right here. I did however expertise some technical issues using this web site, since I experienced to reload the web site many times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will very frequently affect your placement in google and can damage your quality score if advertising and marketing with Adwords. Anyway I’m adding this RSS to my e-mail and can look out for a lot more of your respective fascinating content. Make sure you update this again soon. купить диплом о высшем образовании москва

  3. Pretty component of content. I simply stumbled upon your website and in accession capital to claim that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Any way I’ll be subscribing for your augment or even I achievement you access consistently rapidly. гостиничные чеки с подтверждением спб

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.