• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2
دبیر اجرایی شورای توسعه مکران:

ترکیب کشاورزی و صنعت در استان البرز می تواند منشأ اثرات معجزه آسا باشد

  • کد خبر : 14770
  • 09 فروردین 1402 - 17:31
ترکیب کشاورزی و صنعت در استان البرز می تواند منشأ اثرات معجزه آسا باشد
دبیر اجرایی شورای توسعه مکران گفت: استان البرز، دو قطب قدرتمند صنعتی و کشاورزی را داراست که این دو در کنار یکدیگر می توانند منشأ اثرات بزرگ معجزه آسا باشند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار حسین دهقان، دبیر اجرایی شورای توسعه مکران امروز در نشست انعقاد تفاهم نامه دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با شورای توسعه مکران گفت: استان البرز، دو قطب قدرتمند صنعتی و کشاورزی را داراست که این دو در کنار یکدیگر می توانند منشأ اثرات بزرگ معجزه آسا باشند.

وی با اشاره به همراهی و اشراف استاندار البرز در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، مطرح کرد: امید است در قالب این قرارداد بتوانیم از ظرفیت های موجود در ابعاد مختلف علمی و سرمایه ای برای توسعه مکران بهره برداری کنیم. سند همکاری بین دو دانشکده تنظیم شد که هیأت های علمی این دانشگاه در محل حضور پیدا می کنند و اقدامات لازم انجام می شود.

سواحل مکران گستره ای در شرق استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان را در بر می گیرد که به دلیل اینکه در طول دریای عمان قرار داشته و بی واسطه به آب های آزاد و اقیانوسی دسترسی دارد، از اهمیت راهبردی در حوزه دفاعی و امنیتی، اقتصادی و حتی گردشگری و فرهنگی برخوردار است.

موضوع توسعه سواحل مکران نخستین بار توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان نیروی دریایی ارتش در هفتم آذر سال ۱۳۹۱ مطرح شد. ایشان سواحل گسترده جمهوری اسلامی و به‌ویژه ساحل دریای عمان و عقبه آن در منطقه مُکران را ثروت عظیم ملی توصیف کردند و افزودند: اگر دولت و سایر مسئولان با نگاه راهبردی به مناطق دریایی، به کمک بیایند، این منطقه عظیم و مهم می‌تواند توانایی‌های زیادی را برای جمهوری اسلامی به وجود آورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=14770

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.