• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
12
رئیس جمهور:

تصدی گری دولت در حوزه های اقتصادی جوابگو نیست

  • کد خبر : 24411
  • 18 آذر 1402 - 12:23
تصدی گری دولت در حوزه های اقتصادی جوابگو نیست
رئیس جمهور گفت: تصدی‌گری دولت در حوزه‌های اقتصادی موثر و جوابگو نیست و باید مدیریت در این عرصه را به بخش خصوصی و تعاونی سپرد.

به گزارش دیده بان البرز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان البرز، نقش مهم و موثر دولت در حوزه های اقتصادی را‌ هدایت، حمایت و نظارت دانست و گفت: بودجه و برنامه برای دولت بسیار مهم است، البته که نیروی کارآمد، کارشناس و مدیریت نیز نقش مهمی در برنامه ریزی و پیشبرد امور اجرایی در دولت دارد.

وی اذعان کرد: در این دوره مدیریت بنا داریم با مردم در خصوص تولید و اشتغال با فعل ماضی صحبت کنیم نه فعل مضارع و مستقبل، چراکه این کار به مردم امید می‌دهد که کارهایی انجام شده است. پروژه هایی که سالیان سال زمان برده و در زمان خود به بهره برداری نرسیده اند، خسارت های بسیاری برای کشور به بار آورده و هزینه بسیاری را نیز تحمیل کرده اند.

رئیس جمهور مطرح کرد: اعتقاد داریم انجام پروژه های ناتمام در سبد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و کاری نداریم این پروژه به نام چه کسی تمام می‌شود. از برنامه‌های محوری دولت مکانیزه کردن کامل بخش کشاورزی است؛ باید بهترین روش‌ها در کشت محصولات به کار گرفته شود که این امر در دولت سیزدهم آغاز شده است.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: ایران در سطح منطقه و حتی جهان، دارای دست برتر در عرصه صنایع نظامی است و در صنایع هسته‌ای نیز به پیشرفت های خوبی دست یافته است. ما صنعت هسته ای را در نفت، پتروشیمی و کشاورزی به کار گرفته ایم چراکه بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب، به دنبال بمب هسته‌ای نبوده و نخواهیم بود.

وی افزود: آنچه برای جهان موجب تاسف است اظهارات وزیری است که می گوید برای حل مسئله جنگ باید به بمب هسته‌ای روی آورد. توانایی بمب و کلاهک هسته‌ای در اختیار دولتی جعلی، غیرقانونی و ظالم است که صلاحیت برای داشتن چنین توانایی را نیز ندارد.

رئیس جمهور ادامه داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۵ بار رسما اعلام کرده که ایران در فعالیت هسته‌ای انحرافی ندارد و با دوربین و بازرس بر روند کار ما نظارت می‌کند. رئیس جمهور کوبا پس از بازدید از پارک های علم و فناوری از پیشرفت ایران شگفت زده شده بود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: سران کشورهای منطقه بارها اعلام‌ کرده‌اند که ایران کشوری مستقل و ابر قدرت است. حضور مردم در عرصه‌های مختلف از مولفه‌های تولید قدرت در کشور است و توانایی نظامی، علم و فناوری و دانشگاه‌ها برای کشور قدرت را به ارمغان‌ می‌آورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.