• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
9
مدیرعامل آبفای استان البرز:

تصفیه خانه فاضلاب کرج به صورت آزمایشی وارد مدار بهره برداری شد

  • کد خبر : 22550
  • 05 مهر 1402 - 14:43
تصفیه خانه فاضلاب کرج به صورت آزمایشی وارد مدار بهره برداری شد
مدیرعامل آبفای استان البرز گفت: تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر کرج به صورت آزمایشی وارد مدار بهره برداری شد.

به گزارش دیده بان البرز، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آبفای استان البرز گفت: مدول (بخش) اول تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر کرج در سال ۱۳۸۶ با ظرفیت ۵۸ هزار مترمکعب در شبانه روز و جمعیت زیر پوشش ۲۸۰ هزار نفر به بهره برداری رسید و از سال ۱۳۸۸ عملیات ساخت بخش دوم آن آغاز اما به دلایل مختلف تکمیل و احداث آن با کندی مواجه شد.

وی مطرح کرد: با پیگیری ها و انجام مقدمات لازم از اواخر سال ۱۴۰۱ عملیات تکمیلی این بخش از تصفیه خانه سرعت گرفت و از ۳۱ شهریور امسال فرآیند بخش مایع آن به صورت آزمایشی وارد مدار بهره برداری شد. هزینه صرف شده برای بخش دوم این تصفیه خانه حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته مدیرعامل آبفای استان البرز، فرآیند تصفیه فاضلاب به روش MLE (لجن فعال) بوده و ظرفیت آن مانند مدول اول ۵۸ هزار مترمکعب در شبانه روز و جمعیت زیر پوشش ۲۸۰ هزار نفر است که بدین ترتیب با بهره برداری از این بخش از تصفیه خانه، ظرفیت تصفیه و جمعیت زیر پوشش دو برابر خواهد شد.

نامداری بیان کرد: تصفیه خانه فاضلاب کرج قرار است در پنج مدول (بخش) احداث شود که در حال حاضر با دو مدول فعال شده و در آینده با فراهم شدن شرایط و اعتبار موردنیاز و ساخت سه مدول باقیمانده، جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیر پوشش تصفیه خانه فاضلاب قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=22550

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.