• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
12
امام جمعه ماهدشت:

تضعیف شورای نگهبان جایز نیست/ ضرورت رسیدگی فوری به گرانی ها

  • کد خبر : 19815
  • 23 تیر 1402 - 15:30
تضعیف شورای نگهبان جایز نیست/ ضرورت رسیدگی فوری به گرانی ها
امام جمعه ماهدشت گفت: شورای نگهبان ما نگهبان شریعت اسلام و قانون اساسی است، لذا تضعیف آن جایز نیست.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خانواده، تنگه احد نظام اسلامی است، مطرح کرد: نهاد خانواده، زیر بنا و اساس همه نهادهاى ارجمند در اسلام بوده و با هیچ نهاد دیگری قابل مقایسه نیست.

وی عنوان کرد: حکمت این قداست در این عصر جاهلیت ثانی و مدرن که باید آن را عصر خانواده ستیز نامید، بیش از همیشه در تاریخ روشن می شود. خطرى كه در جهان امروز، نسل بشر را تهدید مى‌كند، تقدس‌زدایى از كانون خانواده است؛ سران استكبار و استثمار كه قداست خانواده را مانعى اساسى در برابر مطامع و خواسته‌هاى نامشروع خود مى‌بینند، با همه توان برای تقدس زدایی از خانواده تلاش و فرهنگسازی می کنند.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: به طور کلی، موضوع خانواده در سه محور، قابل بحث و بررسى است؛ تشكیل خانواده، عوامل تحكیم و تعالى خانواده و آسیب‌ها و عوامل فروپاشى آن. اسلام در هر سه زمینه، رهنمودهاى بسیار مهم و سازنده‌اى دارد و مجموعه هایی که در این حوزه تکلیف دارند، باید به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با تاکید بر ضرورت استفاده از ماه محرم برای تبلیغ و ترویج معارف دین، سوق دادن نسل جوان به عمل به آن ها و شریعت و مسئولیت های بزرگ این دوران اظهار کرد: مجالس عزاداری محرم، باید عاطفه نسبت به حسین‌بن‌علی (ع) و خاندان پیغمبر (ص) را افزایش دهد، علقه، رابطه و پیوند عاطفی را مستحکم‌تر سازد و نسبت به حادثه عاشورا، دید روشن و واضحی به مستمع بدهد.

وی با اشاره به اینکه مجالس عزاداری محرم همچنین باید نسبت به معارف دین، معرفت و ایمان ایجاد کنند، عنوان کرد: ۲۶ تیر ماه، سالروز تاسیس نهاد ارزشمند شورای نگهبان است که از زمان تاسیس این نهاد، جریان‌ها و عناصر مخالف با حاكمیت دینی با آن مخالفت كردند، تا جایی كه برخی نیروهای سیاسی و جناحی وارد میدان تضعیف، توهین و حمله به شورای نگهبان شدند.

امام جمعه ماهدشت افزود: این مسئله پس از گذشت یك دوره از مجلس شورای اسلامی و در آستانه برگزاری انتخابات دومین دوره مجلس، به حدی پیش رفت كه امام خمینی (ره) فرمودند: «من به ‌این آقایان هشدار می‌دهم كه تضعیف و توهین به ‌فقهای شورای نگهبان، امری خطرناك برای كشور و اسلام است و همیشه انحرافات به‌تدریج در یك رژیم وارد می‌شود و در آخر رژیم را ساقط می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد مطرح کرد: مقام معظم رهبری نیز می فرمایند: دشمنان نظام اسلامی هم در تبلیغاتِ خودشان یكی از نقاطی كه متصل شاید در هیچ برهه‌ای نباشد كه این نقطه را فراموش كنند، مورد بمباران تبلیغاتی قرار می‌دهند، شورای نگهبان است. آن‌ها از وجود این دستگاه مهم و اثرگذار ناراحتند.

وی اظهار کرد: علیرغم جایگاه والای شورای نگهبان از نگاه امامین انقلاب، طبیعی است كه شاید تمام اقدامات این شورای مكرم در برخی موارد مورد موافقت نباشد. همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: حالا بنده ممكن است با بعضی از این نظرات شورای محترم نگهبان موافق هم نباشم، اما شورای نگهبان بر طبق وظیفه‌ دینی و قانون عمل می‌كند.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد: این نكته بیانگر آن است كه عملكرد شورای نگهبان می‌تواند مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد اما وقتی تصمیمی گرفته شد، همگان حتی مخالفان آن نیز باید به ‌قانون پایبند باشند. فلذا در داخل و خارج، جریان ها خصوصا نزدیک انتخابات این نهاد ارزشمند را تخطئه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد ادامه داد: در همه حکومت ها نهادهایی وجود دارند که نقش شورای نگهبان ما را ایفا می کنند؛ برای آن ها خوب است و برای ما نه زیرا آن ها مخالف حاکمیت دین هستند. شورای نگهبان ما نگهبان شریعت اسلام و قانون اساسی است، لذا تضعیف آن جایز نیست.

وی خاطرنشان کرد: دولت در حوزه امور زیربنایی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … اقدامات اساسی و بنیادی انجام داده و می دهد که امید است به زودی آثار آن ها را ببینیم. آن هایی که می گفتند زبان دنیا را بلد هستیم، با کشورهای همسایه و ظرفیت های عظیمی که در غیر از اروپا و آمریکا وجود دارد، چه کردند؟

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: اکنون سفرهای مهم راهبردی به آمریکای لاتین و اخیرا کشورهای آفریفایی همراه با انعقاد قراردادهای اقتصادی که در حال انجام است، بسیار موثر و مهم بوده و نشان می دهد که حوزه دیپلماسی اقتصادی و سیاست خارجی با اقتدار و به خوبی پیش می رود. همچنین قانون های خوبی در زمینه های جوانی جمعیت، حمایت از کسب و کار و … در مجلس تصویب و در حوزه زیربنایی موفق عمل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید فورا به آن پرداخت، گرانی هاست، چند ریشه های این مشکل متفاوت هستند. یکی از دلایل آن عدم نظارت موثر بر قیمت مواد اولیه و تولید کارخانجات و شبکه توزیع و اصناف است. نظارت بر برخی صنوف مانند نانوایی ها که نیاز روزانه مردم را تامین می کنند، باید به گونه دیگری صورت گیرد.

وی عنوان کرد: مردم از قیمت ها، کیفیت، ساعت کاری و تخصیص آرد که باید نسبت به پراکندگی نانوایی ها در سطح شهر صورت گیرد، گلایه دارند. مدیریت صحیح مردم را راضی و سوءمدیریت و عدم نظارت آن ها را ناراضی می کند؛ از این دست مسائل نباید غافل شد. امید است خداوند به همه مسئولان توان مضاعف و به برخی ها هم همت و انگیزه بدهد و بعضی از آن ها را نیز از غفلت خارج کند.

امام جمعه ماهدشت ضمن تبریک سالروز تامین اجتماعی و هفته مالیات اظهار کرد: ملاحظه شرایط اقتصادی و رعایت انصاف بیشتر در تعیین مالیات و ارائه گزارش مستمر از خدماتی که بر اساس مالیات در سطح شهر ارائه می شود، بخشی از انتظارات ما در این حوزه بوده و ایجاد درمانگاه شبانه روزی تامین اجتماعی نیز یکی از درخواست های ماست که انتظار می رود پیگیری های لازم در این زمینه صورت گیرد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19815

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.