• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
2
تا پایان دولت سیزدهم؛

تنش آبی ۱۰ هزار روستا به صورت کامل رفع می شود

  • کد خبر : 24386
  • 17 آذر 1402 - 22:02
تنش آبی ۱۰ هزار روستا به صورت کامل رفع می شود
رئيس جمهور گفت: تا پایان دولت سیزدهم، تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور به طور کامل حل و فصل خواهد شد.

به گزارش دیده بان البرز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئيس جمهور شامگاه جمعه در دیدار با خیرین حوزه سلامت البرز که در دانشکده پزشکی این استان برگزار شد، گفت: کارکرد وقف و نذر در جامعه برای نشر معارف اسلامی و گره گشایی از مسائل اقتصادی و رفع مشکلات جامعه بشری بسیار مهم و غیرقابل انکار است.

وی با تاکید بر اهمیت وقف و خیرات در گره گشایی از مشکلات اجتماعی بشر افزود:‌ وقف ریشه‌های بسیار بنیادی و در فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی ما نیز جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی دارد. امروزه موضوع خیرات در حوزه های اقتصادی هم مطرح و علاوه بر اقتصاد خصوصی،‌ دولتی و تعاونی،‌ اقتصاد خیرات هم تعریف شده است.

رئيس جمهور تصریح کرد: بسیاری از موسسات و مجموعه های علمی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی در سطح دنیا با تکیه بر اقتصاد خیرات و وقف اداره می شوند. ما به خیرین کشور افتخار می کنیم که برای رضای خدا و گره گشایی از مردم تلاش می کنند. در حوزه سلامت و مدرسه سازی، اقدامات بزرگی توسط خیرین انجام شده که قابل تقدیر و ارزشمند است.

آیت الله رئيسی با اشاره به رفع مشکل کم آبی ۳ هزار و ۶۰۰ روستا با کمک و مشارکت خیرین عنوان کرد: تا پایان دولت سیزدهم، تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور به طور کامل حل و فصل خواهد شد. مشارکت در ساخت مدرسه، بیمارستان و مراکز درمانی از جمله کارهای ارزشمند و بزرگی است که ثواب بسیاری را نصیب خیرین می کند و دولت وظیفه دارد در این حوزه، تسهیل گر و حامی باشد.

وی اظهار کرد: وقتی فردی با تمام امکانات و دارایی خود برای یک کار بزرگ به میدان می آید، دولت هم وظیفه دارد به تعهداتش در این رابطه عمل و ضمن تسهیل، بستر مناسب را برای انجام کار فراهم کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24386

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.