• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
1
علی شیرین زاد؛

توجیه و کم‌کاری در حوزه بهداشت و درمان قابل‌ قبول نیست

  • کد خبر : 32845
  • 16 مهر 1403 - 21:07
توجیه و کم‌کاری در حوزه بهداشت و درمان قابل‌ قبول نیست
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ توجیه و کم‌کاری در حوزه بهداشت و درمان قابل‌قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، نشستی باهدف بررسی چالش‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان در خانه ملت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، نماینده پرستاران و نماینده فوریت‌های پزشکی برگزار شد.

در این نشست علی شیرین زاد، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه هیچ توجیه و کم‌کاری در حوزه بهداشت و درمان قابل‌قبول نیست، گفت: باتوجه‌به چالش‌های اخیر در حوزه بهداشت و درمان مقرر شد ضمن تشکیل کارگروه اختصاصی بررسی نیازهای این حوزه در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ضروری است مجموعه بهداشت و درمان در راستای رفع چالش‌های موجود به تفاهم و درک عمیق مطالب برسند، افزود: همچنین ضروری است برای رفع بحران‌های موجود اقدام کرده و مسیر را برای تسهیل امور جامعه هدف بهداشت و درمان به‌ویژه عوامل فوریت‌های پزشکی و پرستاران فراهم کنند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این جلسه معطوف به مطالبات حوزه بهداشت و درمان بود، بیان کرد: مطالبات این قشر از جمله پرداخت به‌موقع حقوق، جلوگیری از اضافه‌کاری اجباری، پرداخت رفاهیات و مسائل معیشتی، افزایش و ارتقای زیرساخت‌ها مطرح شد که به حق بوده و نیاز است برای رفع این چالش‌ها علاوه بر رایزنی با مدیران ملی به تسهیل شرایط بپردازیم.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاح قرارداد کارکنان پرستاری و فوریت‌های پزشکی در دست بررسی قرار خواهد گرفت و در چهارچوب قواعد و قوانین انجام خواهد شد.

وی در پایان از جامعه کادر بهداشت و درمان درخواست کرد تا مطالبات خود را در کارگروه تخصصی پرستاران و نیروهای فوریت‌های پزشکی در دفترخانه ملت نگارش کرده تا بتوان به‌صورت کامل و جامع در بهارستان مورد پیگیری قرار بگیرد.

شایان‌ذکر است؛ خرید و احیای آمبولانس، نظارت بر عملکرد مدیران میانی، درنظرگرفتن بخش‌های تشویقی برای کارکنان خدمات‌رسان، استخدام نیروهای شرکتی پرستار، حضور عوامل انتظامی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، ثبت نامه‌ها و درخواست‌های کارکنان در دبیرخانه دانشگاه علوم پزشکی از جمله مواردی است که طی این نشست مقرر شد به انجام برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32845

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.