• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4
سرپرست فرمانداری ویژه کرج مطرح کرد؛

توزیع ۲۵۶ میلیارد تومان برای ۹۷ پروژه در کرج/ همه باید مسئولیت پذیر باشیم، نه ریاست طلب

  • کد خبر : 20885
  • 09 مرداد 1402 - 17:40
توزیع ۲۵۶ میلیارد تومان برای ۹۷ پروژه در کرج/ همه باید مسئولیت پذیر باشیم، نه ریاست طلب
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج گفت: 256 میلیارد تومان برای 97 پروژه در اعتبارات سال 1402 شهرستان کرج توزیع شد و هنر مدیران، موفقیت در جذب و تخصیص بودجه ها از سرفصل اعتبارات ملی است.

به گزارش دیده بان البرز، یحیی رمضانی، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان که در سالن غدیر فرمانداری کرج برگزار شد، ضمن تشریح ماموریت های مهم مدیران در چند محور در سال جاری گفت: امسال برگزاری انتخابات را پیش رو داریم و باید در راستای ترمیم روحیه اجتماعی و ارتقای شاخص های اجتماعی و افزایش امید و نشاط در جامعه تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت با تمام وجود، همت خود را معطوف به تعالی بخشی اجتماعی و امید به زندگی کرده است، اهمیت مدیریت در شرایط فعلی را تبیین کرد و افزود: برای هر صندلی مدیریتی خون صدها شهید بر زمین ریخته شده و ما مدیون شهدا و مسئول جایگاهی هستیم که در آن قرار داریم. در دولت سیزدهم همه باید مسٸولیت پذیر باشند، نه ریاست طلب؛ در این مسیر باید از پشت میزها به میدان اجرای کار آمد و با پایین ترین رده اجرایی همگام در تعهدات بود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با اشاره به اهمیت مسٸله انتخابات سال جاری و تاکید بر ضرورت تحقق عملیاتی منویات مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم در این زمینه مطرح کرد: برگزاری انتخاباتی قانونمند برای تعالی نظام از اوجب واجبات است و همه باید این روحیه و نشاط اجتماعی را به جامعه بازگردانیم.

رمضانی با اشاره به اینکه دستگاه ها ملجا و محل رجوع اقشار مختلف مردم برای رسیدگی به مسائل آن هاست، عنوان کرد: استدعا دارم با روحیه، نشاط، انگیزه مردمی و علم و برنامه ریزی تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی را در دستور کار قرار دهید. تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام و تملکی و مصرف بهینه اعتبارات هزینه ای نیز باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: ملاک شایسته سالاری مدیران تحقق اهداف عالی دولت است که این امر با ارزیابی عملکرد، ملموس و مشهود خواهد بود. مدیران هر چهار ماه یکبار مورد ارزیابی قرار می گیرند و تلاش بر آن است که مدیران برجسته تعالی یابند، کما اینکه مدیر موفق خود را نیز به وزیر معرفی کرده ام. پروژه های شهرستان یک به یک مورد نظارت قرار می گیرند و حامی مدیران پرتلاش هستیم.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با اشاره به نحوه تخصیص اعتبارات بودجه ای سال جاری توضیح داد: در این دولت بودجه های تخصیصی و هدف طرح ها شفاف سازی می شود و به شیوه بده بستان های دوره های قبل نیست. ۲۵۶ میلیارد تومان برای ۹۷ پروژه در اعتبارات سال ۱۴۰۲ شهرستان کرج توزیع شد و هنر مدیران، موفقیت در جذب و تخصیص بودجه ها از سرفصل اعتبارات ملی است.

رمضانی افزود: از حدود ۲۳ درصد اعتبارات کشوری که به استان ها اختصاص می یابد، مابقی در سطح ملی باید جذب شود؛ به تعبیر دیگر منابع مالی یک خط است که با هنر مدیران باید به جاده، بزرگراه و اتوبان تبدیل شود. هر مدیری که بیشترین اعتبارات ملی را جذب کند به بهترین شیوه مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با اشاره به ضرورت مشارکت دستگاه ها با واحدهای بزرگ اقتصادی برای تکمیل پروژه ها و طرح های نیمه تمام اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد برکت، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی (ره) و… باید در قالب طرح های مسئولیت اجتماعی از ظرفیت هلدینگ های بزرگ جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام خود بهره گیرند.

وی شمه اقتصادی را از شاخصه های مهم ویژه مدیران برشمرد و افزود: منابع مالی ابزار کار مدیران است و برای برخورداری از آن باید عملکرد داشته باشند و بر اساس کاری که انجام داده اند مطالبه گر اعتبارات ملی باشند. روزشمار پروژه های نیمه تمام شهرستان کرج تهیه شود و مدیران در رقابت برای خدمت تلاش کنند تا هفته دولت و دهه فجر پروژه های نیمه تمام شهرستان کرج تکمیل شوند.

رمضانی با تاکید بر ضرورت برخورداری از سواد بودجه ریزی بیان کرد: ۷۹ درصد اعتبارات مربوط به قوه مجریه، دو دهم درصد مربوط به قوه مقننه، سه درصد مربوط به قوه قضاییه و ۱۸ درصد مربوط به سایر دستگاه هاست؛ لذا مدیران باید یک بار بودجه سال ۱۴۰۲ را مطالعه کنند زیرا گاها ظرفیت هایی در بودجه وجود دارد که باید توسط دستگاه ها احصا و بر اساس آن پروژه تعریف شود که اغلب این مهم مغفول می ماند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج توجه به قرارگاه های اجتماعی، مسکن، اشتغال و … را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: این قرارگاه ها باید در شهرستان فعالسازی شوند؛ همت کنید که طرح ها به سمت مناطق کم برخوردار سوق پیدا کنند تا در کرج به رفاه نسبی برسیم. بروکراسی اداری مانع خدمت به مردم است؛ نباید تسهیلات بانکی با کمترین درصد سود و بازپرداخت به دلیل ناتوانی مدیران در جذب اعتبارات بلوکه و فریز شود و در نهایت برگشت بخورد.

وی با اشاره به اینکه تخصیص این اعتبارات می تواند منجر به ارتقای اجتماعی و توسعه فرهنگی شود، خواستار بومی سازی پیمانکاران و مجریان در طرح ها و پروژه های نیمه تمام شد و خاطرنشان کرد: مدیران توجه داشته باشند که پیمانکاران از داخل شهرستان برای طرح ها انتخاب شوند. بیش از ۸۷ درصد ظرفیت های البرز در کرج مدیریت می شود که این امر ضرورت تلاش برای جذب اعتبارات ملی را دوچندان می کند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج تاکید کرد: مدیران تلاش کنند تا در هفته دولت و دهه مبارک فجر پروژه های عام المنفعه ای که نمودی از خدمت رسانی داشته باشند، اجرایی شوند. آن ها همچنین برنامه های مدون عمرانی یک ساله را تعریف و به فرمانداری اعلام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=20885

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.