• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
4
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی:

تولیدات موسسه رازی مانع تحمیل خسارت های سنگین به کشور می شود

  • کد خبر : 19330
  • 12 تیر 1402 - 16:36
تولیدات موسسه رازی مانع تحمیل خسارت های سنگین به کشور می شود
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: ساخت واکسن و فرآورده های بیولوژیک در موسسه سرم سازی رازی، نه تنها موجب صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور می شود، بلکه از تحمیل خسارت های سنگین نیز جلوگیری می کند.

به گزارش دیده بان البرز، دکتر علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی برای کارشناسان کشور مالی مطرح کرد: این دوره با هدایت وزارت امور خارجه و همکاری سازمان دامپزشکی و توسط موسسه رازی در حوزه ساخت واکسن و بحث های کنترل کیفیت، فنی ‌و مهندسی و نگهداری از تجهیزات آزمایشگاهی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این موسسه آمادگی دارد دوره های مرتبط با واکسن در بحث آموزش و انتقال دانش فنی برای کشورهای متقاضی را برگزار و به تولید واکسن در این کشورها کمک کند، گفت: عمده نیاز کشور به انواع واکسن و فرآورده های بیولوژیک توسط موسسه رازی تامین می شود و در صورتیکه ناچار به واردات این واکسن ها بودیم، با میزان تولیدات فعلی موسسه، ارز قابل توجهی از کشور خارج می شد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افزود: این در حالی است که همین محصولات با حداکثر ۶۰ یا ۷۰ میلیون دلار و حتی کمتر در داخل کشور تولید می شود. ساخت واکسن و فرآورده های بیولوژیک در موسسه سرم سازی رازی، نه تنها موجب صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور می شود، بلکه از تحمیل خسارت های سنگین نیز جلوگیری می کند.

اسحاقی با اشاره به اینکه واکسن فلج اطفال تولید شده توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی مانع تحمیل هزینه های هنگفت معنوی و مادی می شود، یادآور شد: سایر واکسن های تولیدی این موسسه نیز، کشور را از درگیری با بیماری های مسری و مهلک، هم در بخش پزشکی و هم در حوزه دامپزشکی نجات می دهد.

انتهای پیام/
 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19330

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.