• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1
علی اسحاقی خبر داد؛

تولید سالانه ۳۰ میلیون دُز واکسن در موسسه رازی

  • کد خبر : 32663
  • 13 مهر 1403 - 19:57
تولید سالانه ۳۰ میلیون دُز واکسن در موسسه رازی
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و‌ سرم سازی رازی، از تولید سالانه ۳۰ میلیون دُز انواع واکسن های پزشکی در این مجموعه خبر داد و گفت: بیشترین حجم تولید واکسن های پزشکی متعلق به فلج اطفال خوراکی است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و‌ سرم سازی رازی در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما، در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید محصولات پزشکی این موسسه اظهار کرد: واکسن های فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون، کزاز و دیفتری و سرم های درمانی ضد مار گزیدگی و عقرب زدگی از محصولات حوزه پزشکی موسسه رازی محسوب می شود که علاوه بر مصرف داخلی، سرم های درمانی این مجموعه به خارج نیز صادر می شود و واکسن های پزشکی نیز متقاضیانی در خارج ایران دارد.

وی افزود: فلج اطفال خوراکی از سال  ۲۰۱۸ به صورت دو ظرفیتی و واکسن سرخک، سرخجه و اوریون، هم به صورت سه گانه (ثالث) و هم دو گانه سرخک و سرخجه و در مواردی اندک به درخواست وزارت بهداشت به صورت تکی تولید می شوند و همه از نوع واکسن های ویروسی هستند.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و‌ سرم سازی رازی تصریح کرد: دیفتری و کزاز نیز از واکسن های باکتریایی بوده که به صورت دوگانه بزرگسال و خردسال، سال های زیادی است که در موسسه رازی تولید می شوند.

اسحاقی از تولید سالانه حدود ۳۰ میلیون دُز انواع واکسن های پزشکی در این موسسه خبر داد و گفت: بسته به نیاز وزارت بهداشت، این میزان ممکن است متغیر باشد و بیشترین حجم تولید واکسن های پزشکی نیز متعلق به فلج اطفال خوراکی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32663

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.