• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
0
مجری برگزاری دومین نمایشگاه صنعت منظر کشور:

تکنولوژی های روز حوزه فضای سبز کشور در البرز به نمایش گذاشته می شوند

  • کد خبر : 32350
  • 07 مهر 1403 - 16:21
تکنولوژی های روز حوزه فضای سبز کشور در البرز به نمایش گذاشته می شوند
مجری برگزاری دومین نمایشگاه صنعت منظر کشور گفت: تکنولوژی ها و امکانات موجود در حوزه فضای سبز در نمایشگاه صنعت منظر کشور در کرج در معرض نمایش قرار داده می شوند و ما باید شرایط را برای پیاده سازی آنها در شهر فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، پیمان گیلانی، مجری برگزاری دومین نمایشگاه صنعت منظر کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه صنعت منظر کشور در کرج گفت: اولین بار است که یک سازمان تخصصی با این عنوان به صنعت منظر ورود کرده است.

وی با اشاره به اینکه اولین بار است که این ایده به صورت رسمی در محافل تخصصی ما استفاده می شود، عنوان کرد: پیش از این همیشه بحث گل و گیاه و فضای سبز مطرح بوده اما در ادبیات روز و حرفه ایجهانی مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته مانند سنگاپور، هرآنچه که مربوط به حوزه محیط و منظر شهری است در حوزه صنعت منظر تعریف می شود.

مجری برگزاری دومین نمایشگاه صنعت منظر کشور بیان کرد: یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه این است که نگاه سنتی به مقوله فضای سبز و گل و گیاه به یک جریان کاملا صنعتی و اقتصادی تبدیل شود. در این نمایشگاه تکنولوژی ها و امکانات موجود در این حوزه در معرض نمایش قرار داده می شوند و ما باید شرایط را برای پیاده سازی آنها در شهر فراهم کنیم.

گیلانی مطرح کرد: اصولا در دیدگاه های نوین حوزه منظر شهری، همه موضوعات پیرامون کلیدواژه جهانی «راهکارهای آبی سبز» مطرح می شوند و تمامی اتفاقاتی که در سطح مدیریت شهری می افتند، باید این دو مسئله را پاسخ دهند، یعنی باید راهکارهایی مطرح شوند که ضمن توسعه فضای سبز، هم به معماری سبز و هم به مدیریت منابع آبی کمک کنند.

مجری برگزاری دومین نمایشگاه صنعت منظر کشور با بیان اینکه به منظور حمایت از تولید داخل، بیشتر شرکت های حاضر در این نمایشگاه داخلی هستند، اذعان کرد: گاهی اوقات محصولاتی که وارد کشور می شوند، ناظر به تفکر و نگاه لوکس به حوزه منظر هستند، به همین دلیل یکی از اهداف دیگر این نمایشگاه تبدیل نگاه به منظر از حالت لوکس به حالت زیرساختی است.

برپایی حدود ۴۵ غرفه در نمایشگاه صنعت منظر کشور

وی با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در حوزه سیما و منظر وجود دارند اما مورد غفلت واقع شده اند، به برپایی حدود ۴۵ غرفه در این نمایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: صنعت منظر مفهومی گسترده و تخصصی بین رشته ای است که از طرف های مختلف در حوزه های کشاورزی، علوم شناختی و اجتماعی، هنر و مسائل ساختمانی و عمرانی قرار می گیرد.

به گفته گیلانی، در قالب پاویون صنعت منظر ایران حدود ۴۰ گروه کالایی منحصر به فرد شناسایی شده اند. بخاطر افزایش تنوع غرفه ها و آشنایی مخاطبان با حداکثر توان و ظرفیت این صنعت، مجبور شدیم از هر گروه کالا یک شرکت معتبر را برای حضور در نمایشگاه دعوت کنیم که بخشی از فعالیت های آنها در حوزه مسئولیت های اجتماعی است و مدیرانشان ذهن های باز دارند.

مجری برگزاری دومین نمایشگاه صنعت منظر کشور مطرح کرد: این شرکت ها فقط به عنوان یک شرکت اقتصادی فعالیت ندارند، بلکه دغدغه شهر را نیز دارند. «کرج، پایتخت صنعت منظر کشور» به عنوان شعار محوری این نمایشگاه انتخاب شده و امید است با همکاری همه مجموعه های مربوطه از جمله سازمان سیما و منظر بتوانیم برنامه راهبردی منظر را به زودی تدوین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث پارک موضوعی مادر و کودک در حیدرآباد کرج برای اولین بار در کشور و تکمیل آن تا پایان دوره ششم مدیریت شهری خبر داد و افزود: سیما و منظر شهری دچار آشفتگی بصری و شهر نیازمند پیرایش است؛ یکی از عوامل این آشفتگی وجود تابلوهای تبلیغاتی هستند که در شورای ششم تصمیمات خوبی در خصوص ساماندهی آنها اتخاذ شده و در حال اجراست.

گیلانی با بیان اینکه تمام تلاش ما ساماندهی تابلوهایی که موجب آلودگی بصری شده اند است تا شهر از این وضعیت نجات یابد، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی در صنعت منظر پیگیری می شود و ذیل آن قرار می گیرد، هماهنگی ها و استفاده از اصول، ضوابط و دستورالعمل هایی است که موجب می شود سیما و منظر شهری یکپارچه باشد.

رونمایی از اولین نشریه تخصصی خدمات شهری

مجری برگزاری دومین نمایشگاه صنعت منظر کشور عنوان کرد: تمام پروژه هایی که در حوزه منظر و فضای سبز اجرا می شوند باید چهار شرط اساسی شامل پیوست های زیست محیطی، اقتصادی، کاربردی و زیباشناسانه را داشته باشند و در صورت عدم دارای بودن یکی از آنها به رسالت های خود قائل نیستند. هر پروژه ای که طراحی و اجرا می شود، باید به این چهار بعد پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه پروژه های حوزه منظر باید به اقتصاد شهر کمک کنند که الگوی آن در کشورهای توسعه یافته قابل مشاهده است، تاکید کرد: باید فرایندی را پیاده سازی کنیم که هر پروژه ای که در این حوزه ایجاد می شود نه تنها بار مالی به سیستم مدیریت شهری و بخش خصوصی و ادارات و سازمان ها وارد نکند بلکه بتواند بخشی از هزینه های آن را جبران کند.

گیلانی با اشاره به اینکه این اتفاق یک تفکر بین المللی است که قابلیت عملیاتی کردن دارد اما کمی زمان لازم دارد و این فرهنگ باید توسعه یابد، بیان کرد: در نمایشگاه صنعت منظر کشور، از اولین نشریه تخصصی خدمات شهری با عنوان «فصلنامه خدمات شهری و مهندسی فضای سبز» رونمایی می شود که در آن می توانیم نظرات را تجمیع و به منبعی در حوزه معرفی پروژه ها و دستاوردهای حوزه خدمات شهر تبدیل کنیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=32350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.