• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
3
طی چند سال اخیر؛

جای تجلیل از ورزشکاران در البرز خالی است

  • کد خبر : 30263
  • 21 مرداد 1403 - 13:34
جای تجلیل از ورزشکاران در البرز خالی است
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان البرز گفت: در حال حاضر و چند سالی است که جای تجلیل از قشر ورزشکار به شدت در استان البرز خالی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، داوود عزیزی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان البرز پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: وظیفه و رسالت ما این است که بستری را فراهم کنیم که حداقل ۱۰ درصد جمعیت هدف ما بتوانند در ورزش همگانی حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به آزاد کردن ۳۵ سالن ورزشی در البرز در بخش ورزش همگانی در قالب طرح ملی ورزش و مردم عنوان کرد: در این راستا مردم از ساعت هفت الی هشت صبح می توانند به صورت رایگان از اماکنی که از سوی روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز معرفی می شود، استفاده کنند؛ مربی های مربوطه نیز در این سالن ها مستقر هستند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان البرز اذعان کرد: اداره کردن حوزه ورزش و خدمت رسانی به ورزشکاران و جامعه هدف تنها کار این اداره کل نیست و یک کار عمومی است و می طلبد شما نیز به یاری ما بشتابید و سایر ارگان ها نیز کمک کنند تا ما بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم. توقع ما از قشر خبرنگار این است که کمک حال ورزش باشند.

عزیزی عنوان کرد: چرا در استانی که ۲۰۰ هزار نفر ورزشکار دارد، نمی توانیم از آنها تجلیل کنیم؟ مگر یک مراسم تجلیل چقدر هزینه دارد که ارگان های دیگر در این زمینه به ما کمک نمی کنند؟ این کار نوعی الگوسازی است و بحث مالی آن خیلی مهم نیست. در سال های گذشته مراسم تجلیل برگزار می شد اما چند سال است که شاهد چنین رویدادی در استان نیستیم.

وی با اشاره به اینکه مراجعه و مکاتبه با برخی ارگان ها به منظور تحقق این امر انجام شده اما اتفاق مثبتی رخ نداده است، از فعالیت ۵۱ هیات ورزشی در این استان خبر داد و بیان کرد: ما می توانیم با معرفی مدال آوران ورزشی به جوانان شهر، نسبت به الگوسازی اقدام کنیم. در حال حاضر و چند سالی است که جای تجلیل از قشر ورزشکار به شدت در استان البرز خالی است.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه برای ارتقای سرانه های ورزشی نیازمند ورود و کمک بخش خصوصی هستیم، مطرح کرد: در حال حاضر سرانه ورزشی این استان به ازای هر نفر ۳۸ تا ۴۰ سانتی بوده در صورتی که سرانه استاندارد در کشور یک تا یک متر و ۲۰ سانتی متر است که در البرز نسبت به سرانه کشوری شاهد حدود ۸۲ سانتی متر کسری هستیم.

عزیزی با اشاره به اینکه از ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش و سرمایه گذاری در این عرصه استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: اعتباراتی که ابتدای سال جاری میان هیات های ورزشی توزیع شده، شاید در تاریخ ورزش بی سابقه باشد اما نیاز است با کمک شما خبرنگاران حامیان مالی را به کمک هیات های ورزشی بیاوریم و بتوانیم شرایط فعالیت بدون دغدغه ورزشکاران را فراهم کنیم.

وی با اشاره به روند رو به رشد در ورزش همگانی و قهرمانی تصریح کرد: اما این وضعیت برای ما قابل قبول نیست زیرا پتانسیل های خوبی در همه رشته های ورزشی در استان البرز وجود دارد که باید از همه آنها استفاده کرد. عمده مشکل ما در حوزه زیرساخت است که در صورت ورود بخش خصوصی می توانیم بهتر از آنچه که هستیم و اکنون عمل می کنیم، فعالیت کنیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=30263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.