• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
4

جشنواره تولیدات دوره آموزشی محتواسازان جریان ساز به ایستگاه پایانی رسید

  • کد خبر : 30820
  • 10 شهریور 1403 - 21:37
جشنواره تولیدات دوره آموزشی محتواسازان جریان ساز به ایستگاه پایانی رسید
جشنواره تولیدات دوره آموزشی محتواسازان جریان ساز به ایستگاه پایانی رسید و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، آیین اختتامیه جشنواره تولیدات دوره آموزشی محتواسازان جریان ساز، امروز با حضور سرپرست و معاون فرهنگی و رسانه ای، رئیس گروه رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز، اساتید این دوره آموزشی، برگزیدگان جشنواره و اصحاب رسانه در سالن گفت و گوی این اداره کل برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

غلامرضا درکتانیان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این جلسه گفت: امروزه واقعیت های فرهنگی و اجتماعی در دنیا دستخوش تغییر شده اند، اگر زمانی صاحبان قدرت با زور، اسلحه، توپ و تفنگ دیگران را به تبعیت وا می داشتند، امروز پایدارترین و موثرترین و کم هزینه ترین راه اعمال نفوذ، تغییر منش ها و نگرش های افراد است که از طریق فضای مجازی انجام می شود.

وی افزود: جریان سازی رسانه ای تدبیری است که در وسایل ارتباط جمعی به کار می برند تا مخاطب را با خود همراه کنند، جنگ روانی، شایعه پراکنی، انگاره سازی، اغنا و کمپین، شیوه هایی از جریان سازی رسانه ای است. عموم مردم در حالی در رسانه های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان تولید کنندگان محتوا فعالیت می کنند که هدایت و مدیریت این جریان، بسیار دشوارتر از رسانه های جمعی است زیرا به صورت عمومی عمل می کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر ضرورت افزایش سواد رسانه به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و جریان سازی های منفی در فضای مجازی عنوان کرد: غفلت از این موارد می تواند عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد، در همین راستا پیشنهاد می شود در تدوین سند جامع توسعه و ارتقای رسانه ای استان البرز نیز اقداماتی صورت گیرد.

درکتانیان با اشاره به اهمیت محورهای این جشنواره در شرایط کنونی مطرح کرد: در این راستا طرح شناسایی و آموزش محتواسازان جریان ساز که از برنامه های قرارگاه اجتماعی شهید آوینی و با هدف آموزش فعالان محتواساز در فضای مجازی به منظور ایجاد جریان های رسانه ای در حوزه جهاد تبیین، جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی در البرز کلید خورد.

وی افزود: اجرای طرح مذکور توسط موسسه فرهنگی هنری فرا اندیشه نارون البرز و مشارکت موسسه فرهنگی هنری دیده بان البرز مانا، سازمان بسیج رسانه و حوزه هنری استان البرز، توسط همکاران در معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم خورد و امروز شاهد اختتامیه این رویداد فرهنگی هستیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: دوره های آموزشی این طرح از ۱۸ الی ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ طی چهار روز متوالی برای دو گروه حدودا ۵۰ نفره به صورت رایگان در سالن گفت و گو (شهید جمهور) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز توسط اساتید مجرب بین المللی در حوزه رسانه و تحلیل فیلم برگزار شد.

درکتانیان اظهار کرد: در پایان این دوره ۱۰۲ اثر تولید شده در قالب پوسترموشن، کلیپ و نماهنگ، پوستر و عکس نوشته با موضوعات شعار سال، خانواده و جوانی جمعیت، جنگ نرم، آسیب های اجتماعی و غزه و کودک مورد ارزیابی قرار گرفت و برترین ها از نظر هیات داوران به عنوان برگزیده انتخاب شدند و امروز در این مراسم از آنها تجلیل به عمل می آید. گواهی های شرکت در این دوره نیز پس از مراسم اختتامیه، صادر و تحویل شرکت کنندگان می شود.

اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است:

«محور غزه و کودک»

رتبه اول – فرزانه افشار

رتبه دوم – مریم خوشنامی

رتبه سوم (مشارکتی) – مرضیه و فاطمه سهیل روحی

«محور آسیب های اجتماعی»

رتبه اول – محمد شعبانی و ساناز افشار (امتیازات مساوی)

رتبه دوم – میثم اکبرپور

رتبه سوم – سمیرا طاهری زاده و هما بهمدی

«محور خانواده و جوانی جمعیت»

رتبه اول – مریم فرساد

رتبه دوم – نازنین مقصودی

رتبه سوم – محمدجواد شاهمرادی

«محور شعار سال»

رتبه اول – صدف محمدعلیپور

رتبه دوم – معصومه پیران

رتبه سوم (مشارکتی) – مرضیه و فاطمه سهیل روحی و زهره گوهریان

«محور جنگ نرم»

رتبه اول – ندارد

رتبه دوم – مریم فرساد

رتبه سوم – ندارد

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=30820

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.