• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3
امام جمعه کرج تاکید کرد؛

حضور مردم پای صندوق ها یعنی عقب نشینی دشمن

  • کد خبر : 25940
  • 20 بهمن 1402 - 15:33
حضور مردم پای صندوق ها یعنی عقب نشینی دشمن
امام جمعه کرج تاکید کرد: پای صندوق ها حضور پیدا کنید و جلوه زیبای مردم سالاری دینی را به نمایش بگذارید و دشمن رو مایوس کنید؛ حضور شما پای صندوق ها به معنای عقب نشینی دشمن از میدان مبارزه است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: اگر کسی بخواهد از رحمت واسعه و بینهایت الهی بهره مند شود، به بیان قرآن باید تقوی پیشه کند و اهل زکات و ایمان و عمل به آیات الهی باشد. محبت به مستضعفان و احساس تنفر از جباران علامت دوست داشتن بنده از سوی خداست.

وی ادامه داد: مگر می شود نسیت به جباران و خونریزان عالم که هر روز مرتکب جنایات متعددی می شوند احساس بغض و کینه نداشت؟ روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند که استکبار جهانی برای بشریت مصیبت ساز است لذا دولت ها نیز باید دست از حمایت ها و کمک های خود در قبال این ظالمان و ستمکاران بردارند.

امام جمعه کرج آمریکا را وابسته به اسراییل و پلیدتر از آن دانست و اذعان کرد: ما نیز هر جمعه خشم و انزجار خود از مستکبرین به خصوص آمریکا و اسراییل را با صدای بلند فریاد می زنیم و نفرت خود را اعلام می کنیم. در قرآن آمده که هر کاری که دشمن را عصبانی کند و توسط ما انجام شود، آن عمل، عمل صالح است. قطعا حضور پرشور ملت با بصیرت ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز یکی از همان اقداماتی است که دشمن را عصبانی می کند.

باید شکرگزار نعمت استقلال و آزادی باشیم

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر بزرگداشت ایام الله دهه فجر به خصوص روز ۲۲ بهمن اذعان کرد: در این روز دست قدرت خداوند نمایان شد و ملت ایران از یوغ کشورهای مستکبر و استعماری نجات یافتند بنابراین باید شکرگزار نعمت استقلال و آزادی بود تا بقا یابد. یادآوری این نعمت ها می تواند انسان ها را در مقابل سختی ها صیورتر کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: ۲۲ یهمن یوم الله و یادآوری آن بر همه لازم است. باید از این روز به عنوان نماد اتحاد و انسجام ملت ایران یاد کرد. لازمه ظهور حضرت ولی عصر (عج) وفای یه عهدی است که مفدمه آن اجتماع و اتحاد است. این روزها دشمنان ما از هر فرصت و ترفندی برای آسیب رساندن و ضربه زدن به ما استفاده می کنند و لازم است ما نیز هوشیار باشبم و هوشمندانه عمل کنیم.

وی با اشاره به مناسبت ها و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: به خوبی با فعالیت های سپاه در گام اول انقلاب در زمینه رفع تهدیدات و از بین رفتن فتنه ها و حفظ دستاوردهای انقلاب آشنا هستید. این نهاد انقلابی به خوبی گفتمان انقلاب را رصد و از آن دفاع کرد. در حوزه مسائل دفاعی و امنیتی نیز با تولید موشک های بالستیک و نقطه زن و … قدرت خود را به دنیا نشان داد و با ظرفیت ساری توانست بازندگی بالایی برای دشمن به وجود آورد.

حضور مردم پای صندوق ها بهترین ابزار دفاعی در مقابل دشمن است

امام جمعه کرج ادامه داد: طی این ۴۴ سال با فعالیت های جهادی و نیز اقدامات متنوع در زمینه های اجتماعی و … گره های زیادی ار مردم باز شد. در راه دفاع از نظام و انقلاب با تشکیل هسته های مقاومت در بیرون از مرزها ارتشی ایجاد شد و با تاثیرگذاری در معادلات و امنیت منطقه به تمام جهان اسلام توجه شد. یکی از این موارد کافی است تا دشمنان اسلام نسبت به ما بغض و کینه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره و بیان کرد: انتخابات مظهر و نماد حضور و قدرت مردم و نتیجه آن حفظ کشور و دستاوردهای انقلاب است. مهمترین ابزار دفاعی کشور در مقابل جبهه استکباری و دشمنان قسم خورده، حضور حداکثری آحاد ملت بصیر ایران در این انتخابات است.

امام جمعه کرج اظهار کرد: این دوره اولین انتخابات در این دولت بعد از شکست فتنه پیچیده و آشوب های سال گذشته علیه مردم ایران است؛ دشمنان اسلام و انقلاب نیز برای کمرنگ جلوه دادن و عدم حضور مردم تبلیغات گسترده ای به راه انداخته اند و برای بی اعتمادی مردم نسبت به جمهوری اسلامی از هر ابزاری استفاده می کنند. هر رای که در صندوق انداخته می شود دشمن را تخریب و او را ناامید می کند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هر رای می تواند به پیشرفت و آیادانی این کشور کمک و معضلی از معضلات را حل کند مطرح کرد: عده ای فکر می کنند اگر رای ندهند به وجود مشکلات اعتراض کرده اند و نتیجه آن اصلاح امور خواهد شد اما این فکر کاملا غلط است.

نماینده منتخب نباید زندگی تجملی و اشرافی داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان البرز اذعان کرد: ممکن است برخی در کنار شیطنت ها ایجاد شبهه کنند و سوالاتی داشته باشند، ممکن است مشکلات اقتصادی بر آنها غلبه کرده باشد با از دست برخی مسئولین به دلیل کم کاری ها گلایه داشته باشند یا حتی فرد اصلحی را پیدا نگرده اند و بگویند اصلا رای نمی دهیم اما همین افراد باید توجه داشته باشند که اگر اشکالی در نظام اداری کشور هست باید با انتخاب افراد اصلح معضلات را حل کرد نه با قهر با صندوق های رای.

وی با تاکید بر انتخاب افراد اصلح تصریج کرد: این مهم تا جایی مقدور است و همان گونه که بر مشارکت تاکید می شود باید بر انتخاب اصلح نیز تاکید و توجه شود تا نماینده ای وارد مجلس شود که بتواند در مسیر منشور گام دوم و تحقق اهداف بلند آن گام بردارد. نماینده ای که از جنس مردم و با آنها صمیمی باشد و درد آنان را بداند و بشناسد و در واقع زندگی تجملی و اشرافی نداشته و رفاه زده نباشد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مراقب باشید در انتخاب خود به وسوسه و وسواس دچار نشوید عنوان کرد: برای یک انتخاب اصلح با عقلا مشورت و تلاش کنید برای خود یک حجت شرعی پیدا کنید. پای صندوق ها حضور پیدا کنید و جلوه زیبای مردم سالاری دینی را به نمایش بگذارید و دشمن رو مایوس کنید. حضور شما یعنی عقب نشینی دشمن از میدان مبارزه.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=25940

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.