• امروز : چهارشنبه - ۱۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
4
امام جمعه ماهدشت:

حماسه اربعین خار چشم دشمنان است

  • کد خبر : 30371
  • 26 مرداد 1403 - 18:22
حماسه اربعین خار چشم دشمنان است
امام جمعه ماهدشت گفت: مراسم اربعین و حماسه بزرگی که در مسیر نجف تا کربلا رخ می دهد خاری در چشم همه دشمنان شده و حتی ممکن است در فضای مجازی و حقیقی شبهات و سوالات مغرضانه آنها را مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام علی رادمرد امام جمعه ماهدشت در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ۲۶ مرداد و تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و پیش رو بودن روز جهانی مسجد گفت: رئیس جمهور در تاریخ ۲۱ مرداد فهرست پیشنهادی دولت چهاردهم را تقدیم مجلس کرد و اکنون نوبت مجلس دوازدهم است تا تکلیف دولت را در سریع‌ترین زمان ممکن مشخص کند.

وی افزود: از ترکیب اسامی پیشنهادی به نظر می‌رسد که دکتر پزشکیان تلاش کرده است به توصیفِ «دولت وفاق» نزدیک شود. اگر چه درباره ترکیب سِنی افراد پیشنهادی و نیز توانمندی برخی اعضا، اما و اگرها و نقدهایی وجود دارد اما در کل می‌توان این حرکت وی در توجه به جریانات سیاسی را تحسین کرد. اکنون مجلس باید به وظیفه قانونی خود عمل کند و شاخص‌ها و سنجه‌های قانونی را در چارچوب نقشه راه اعلامی رهبر حکیم انقلاب با افراد معرفی‌شده تطبیق داده و به برداشت منصفانه، واقع‌بینانه، صریح و روشن خود عمل کند. 

امام جمعه ماهدشت شاخص های مهم کابینه دولت را برشمرد و گفت: فرد مورد نظر باید امین، صادق، از بن دندان معتقد به نظام جمهوری اسلامی و مومن باشد و نگاه مثبت و امید به آینده داشته باشد. نمی توان به آنهایی که افق به نظرشان تاریک است و [معتقدند] کاری نمی‌شود کرد، مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد. متشرع بودن، اشتهار به پاکدستی و صداقت و عدم سوءسابقه معیارهای مهمی هستند که باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: فرد مورد نظر باید کارآمد بوده و نگرش ملی داشته باشد یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و مانند این‌ها نشوند. نمایندگان از یک سو باید با مواجهه مثبت و تعامل حداکثری به این مرحله ورود کنند و از سوی دیگر اختیارات قانونی خود را نادیده نگیرند و با شاخص‌های اعلامی از سوی رهبری، سهل‌انگارانه روبرو نشوند. رأی اعتماد دقیق و واقع بینانه مجلس به دولت، همراه با تشکیل همزمان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم می‌تواند نوید یک ریل‌گذاری و سیاستگذاری مدیریت اجرایی مقبول باشد.

حجت الاسلام رادمرد قوه قضائیه را پاسبان قانون دانست و خطاب به اعضای آن گفت: هرکسی خلاف قانون عمل کند باید با وی برخورد بازدارنده صورت گیرد. صیانت از افکار عمومی یک وظیفه برای همه است از جمله قوه قضائیه، نسبت به افراد معرفی شده یا منصوب شده در فضای مجازی حرفها و نکاتی را منتسب می کنند، اگر درست است شما کجای ماجرا هستید ؟ اگر درست نیست، جلوی انتشار آن را بگیرید!

وی با اشاره به روز جهانی مسجد نیز بیان کرد: شرایطی که اکنون در آن قرار گرفته‌ایم، شرایط ویژه‌ای است که انقلاب اسلامی و کشورمان در آن قرار داشته است. می‌توان گفت در بین مواقفی که پشت سر گذاشتیم، جزو حساس‌ترین و پیچیده‌ترین مواقفی است که انقلاب اسلامی داشته است. می‌توان گفت در موقعیت کاملاً جنگی، یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار قرار داریم و خصوصیت این جنگ آن است که نقطه مرکزی این درگیری، حوزه شناختی است که میدان آن ذهن و ذهنیت است.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات سال ۱۳۹۵ خود، مساجد را «هسته مقاومت فرهنگی» معرفی کردند و از انواع مقاومت‌ها، حتی مقاومت نظامی نام بردند، اما سپس فرمودند مساجد پایگاه های بزرگ بسیج فرهنگی و حرکت فرهنگی هستند. توجه مساجد به این امور بسیار ضروری و لازم است و باید از مسائلی که باعث اختلاف و دور شدن از یکدیگر می شود، دور شد.

وی با اشاره به ایام اربعین نیز اظهار کرد: مراسم اربعین و حماسه بزرگی که در مسیر نجف تا کربلا و سایر مسیرهای منتهی به کربلا در این ایام رخ می دهد خاری در چشم همه دشمنان شده و حتی ممکن است در فضای مجازی و حقیقی شبهات و سوالات مغرضانه آنها را مشاهده کنید. در واقع این چراغی که به نام امام حسین (ع) برافروخته شده هیچگاه خاموش نخواهد شد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=30371

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.