• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
5
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

حماسه خلق شده توسط آزادگان بی نظیر بود/ ما جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردیم

  • کد خبر : 21463
  • 26 مرداد 1402 - 22:14
حماسه خلق شده توسط آزادگان بی نظیر بود/ ما جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردیم
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، حماسه ای که آزادگان در دوران اسارت خلق کردند را بی نظیر خواند وگفت: ما جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردیم و جوانان جان برکف ما نیز بر اساس اعتقادات و باورهای دینی، در برابر حملات همه جانبه دشمن ایستادند.

به گزارش دیده بان البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از برگزاری مراسم بزرگداشت ۲۶ مرداد و سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی خبر داد و گفت: این برنامه به صورت جداگانه و با حضور آزادگان و خانواده های آنان، ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مسئولین در شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ برگزار و از ۱۵۰ آزاده سرافراز البرزی تجلیل شد.

وی بیان کرد: ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ سالروز ورود اولین گروه از این عزیزان به کشور بود و به پاس رشادتها، مجاهدت ها و ایثارگری های آزادگان و تلاش ها و تحمل سختی های فراوان این راست قامتان در راستای حفظ آبروی این نظام و انقلاب درو دوران اسارت و پس از آن، به نام روز «آزادگان» در تقویم ملی ما درج شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، دوران دفاع مقدس را یکی از ادوار سخت نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان و بیان کرد: طی هشت سال جنگ تحمیلی، فرزندان دلیر این مرز و بوم به یاد ماندنی ترین حماسه ها را خلق کردند. همه عزیزانی هم که در مسیر دفاع از ارزش ها و حریم این کشور، مجاهدانه جنگیدند و به شهادت رسیدند نیز افتخار این مملکت هستند.

رستمیان اذعان کرد: عده ای هم که به ندای رهبر خویش لبیک گفتند و در سخت ترین لحظات به نبرد با دشمن بعثی پرداختند و به اسارت درآمدند و سال ها سختی دوران اسارت را متحمل شدند اما دست از امام و انقلاب نکشیدند و پای آرمان های این نظام ایستادند که آرامش امروز ما مرهون جانفشانی ها و رشادت های اسرا و شهدا و رزمندگان است.

وی حماسه ای که آزادگان در دوران اسارت خلق کردند را بی نظیر خواند و مطرح کرد: ما جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردیم و جوانان جان برکف ما نیز بر اساس اعتقادات و باورهای دینی برگرفته از اندیشه ناب تشیع، در برابر هجمه ها و حملات همه جانبه دشمن ایستادند به دشمن اجازه ندادند به این خاک دست درازی کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق زمانی که انقلاب ما هنوز نوپا بود، با حمایت کشورها و ابرقدرت هایی مانند آمریکا و انگلیس که انقلاب ما تهدید کننده که منافع آن ها در خاورمیانه را به خطر می انداخت، به ایران حمله کرد و قصد داشت بدین وسیله به اهداف شوم خود که همانا از بین بردن رشد، پیشرفت، توسعه و اثرگذاری نظام بود، برسد.

رستمیان در پایان آزادگان را افتخار این کشور دانست و گفت: امام خمینی (ره) می فرمودند که اگر من نبودم و اسرا بازگشتند، سلام مرا به آنان برسانید؛ مقام معظم رهبری نیز می فرمایند که آزادگان، آبروی این ملت را حفظ کردند. بنابراین این روز در نظر همه مردم ایران یک روز به یادماندنی و ارزشمند است و بر ماست که در گرامیداشت آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21463

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.