• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

خداحافظی با شناسنامه های جلد قرمز

  • کد خبر : 27080
  • 18 فروردین 1403 - 13:06
خداحافظی با شناسنامه های جلد قرمز
رئیس سازمان ثبت احوال کشور از برچیده شدن بساط شناسنامه های جلد قرمز تا دو سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون مهلت دقیقی برای تعویض شناسنامه های قدیمی اعلام نکردیم زیرا باید شناسنامه های خام تأمین شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص برچیده شدن بساط شناسنامه های جلد قرمز گفت: طی ۱۴ سالی که از تعویض شناسنامه‌ها می‌گذرد انتظار می رفت که این شناسنامه ها نیز تعویض شوند، اما طی دو اخیر سال برنامه ریزی کردیم تا سریعتر بتوانیم این شناسنامه های معروف به جلد قرمز را تبدیل به شناسنامه‌های جدید کنیم.

وی با اشاره به امکان جعل شناسنامه‌های جلد قرمز و مکانیزه شدن همه شناسنامه های جدید بیان کرد: یکی از برنامه هایی که امسال طراحی کرده ایم این است که تا پایان سال آینده وجود این شناسنامه‌های جلد قرمز را به حداقل برسانیم در همین راستا بانک مرکزی باید به عنوان متولی چاپ شناسنامه خام به ما کمک کند و برخی نهادهای نظارتی که در تجدید چاپ همکاری دارند نیز کمک کنند تا تعویض این شناسنامه‌ها هرچه سریعتر انجام شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه حدود ۳۴ میلیون شناسنامه جلد قرمز در کشور وجود دارد اظهار کرد: تاکنون مهلت دقیقی برای تعویض شناسنامه های قدیمی اعلام نکردیم زیرا باید شناسنامه های خام تأمین و سپس این کار انجام شود.

برای دریافت شناسنامه جدید انجام مراحل زیر باید صورت گیرد:

رفتن به اداره ثبت احوال

ارائه مدارک لازم (شناسنامه قدیمی، سه قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ جدید (برای اشخاص ۱۵ سال به بالا) و …

بررسی صحت مدارک

تطبیق اطلاعات

چاپ شناسنامه

کنترل شناسنامه صادره

تحویل شناسنامه

هزینه تعویض شناسنامه در سال ۱۴۰۱ طبق نرخ تعرفه‌های خدمات سازمان ثبت احوال کشور ۵۰ هزار تومان و در اجرای حذف ازدواج و طلاق از شناسنامه زوجه در طلاق بائن غیر مدخوله و حذف نام شوهر از شناسنامه زن، ۱۲۵ هزار تومان و تعویض به علت گم شدن و صدور المثنی برای بار اول، ۱۰۰ هزار تومان، بار دوم، ۱۵۰ هزار تومان و برای بار سوم به بعد، ۳۵۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27080

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.