• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
13
در چهارمین روز از هفته دولت؛

دبیرستان ۱۲ کلاسه راه روشن ۲ در کرج افتتاح شد

  • کد خبر : 21685
  • 05 شهریور 1402 - 16:53
دبیرستان ۱۲ کلاسه راه روشن ۲ در کرج افتتاح شد
آئین افتتاح دبیرستان خیری مشارکتی حاج حبیب الله ظهوری (راه روشن 2) امروز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، با حضور استاندار البرز در محله آق تپه مهرشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آئین افتتاح دبیرستان خیری مشارکتی حاج حبیب الله ظهوری (راه روشن ۲) امروز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، با حضور استاندار البرز و سایر مسئولین استانی و شهری در محله آق تپه مهرشهر برگزار شد.

حجت الاسلام یدالله رضایی، امام جمعه مهرشهر در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت عنوان کرد: در طول ۱۳ سالی که به عنوان امام جمعه مشغول فعالیت هستم، این دومین مدرسه ای است که شاهد افتتاح آن هستیم و مهندس ظهوری، سهم بسیاری در احداث آن ها داشته است.

وی با بیان اینکه امید است اقدام خیر این خیر نیک اندیش، درسی برای دیگران باشد تا افرادی که خداوند آن ها را مورد عنایت خود قرار داده، قدرشناس تفضلات الهی نسبت به خود باشند، مطرح کرد: استاندار البرز، مرد میدان و شخصی پرتلاش است و همواره در میادین مختلف حضور دارد و پیگیر مشکلات و مسائل استان و مردم است که توفیق روزافزون او را از خداوند مسئلت دارم.

امام جمعه مهرشهر اظهار کرد: خیابانی که این مدرسه و چند مدرسه دیگر در آن واقع شده اند، چندین سال است که باید تعریض شود اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است. تقریبا سه هزار دانش آموز به صورت همزمان از مدرسه تعطیل و وارد این خیابان پنج متری می شوند و خطرات جانی آن ها را تهدید می کند. ما خواستار پیگیری این موضوع که بارها مطرح کرده ایم اما ثمره ای نداشته است، هستیم.

استاندار البرز: تحقق وعده ساخت ۲۰۰ مدرسه در البرز با جدیت دنبال می شود

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: چندین پروژه دولتی و خصوصی در شهرستان کرج داریم که اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای انجام آن ها صرف شده و امروز افتتاح می شوند که اشتغالزایی ۷۰۰ نفر را به دنبال دارند. این مدرسه نیز پروژه ای مشترک میان اداره کل نوسازی مدارس و مجمع خیرین استان البرز است.

وی ضمن قدردانی از تلاش های اداره کل نوسازی استان البرز اظهار کرد: در حوزه مدرسه سازی اتفاقات خوبی در این استان رقم خورده و مدارس قابل توجهی برای سال تحصیلی جدید آماده می شوند و به بهره برداری می رسند. در راستای تحقق تعهدات و قولی که به مردم استان البرز داده ایم، در تلاش هستیم ۲۰۰ مدرسه ای که وعده ساخت آن را داده ایم و حتی بیشتر احداث کنیم و به مردم تحویل دهیم.

پورگلیان: بهره برداری از ۹ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در کرج

محسن پورگلیان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار دیده بان البرز توضیح داد: از میان ۱۹ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی که در ۶ ماهه نخست سال جاری، تقدیم آموزش و پرورش می شود، ۹ پروژه با جمعا ۱۰۲ کلاس درس و بیش از ۱۶ هزار مترمربع زیربنا، متعلق به شهرستان کرج است.

وی با اشاره به اینکه عمده این مدارس در مناطق پرتراکم احداث شده اند، اذعان کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه راه روشن ۲ یکی از این پروژه هاست که به همت و مشارکت خیر نیک اندیش حاج حبیب الله ظهوری در یک هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا احداث شده و شامل فضاهای مختلف آموزشی، کمک آموزشی، اداری، کارگاهی، آزمایشگاهی و یک فضای تجمعی برای فعالیت دانش آموزان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز خاطرنشان کرد: عملیات احداث مدرسه راه روشن ۲ در سال ۱۳۹۹ آغاز و در بین مسیر، با وقفه ای مواجه شد اما طی یک سال اخیر با سرعت خوبی پیش رفت و به نتیجه رسید. این مدرسه با اعتباری حدود ۱۴ میلیارد تومان و بر اساس آخرین استانداردهای معماری و سازه و تاسیسات احداث شده است.

خیر مدرسه ساز: توسعه هر کشور در گرو آموزش و پرورش فرزندان آن است

حبیب الله ظهوری، خیر مشارکت کننده در احداث مدرسه راه روشن ۲ نیز در گفت و گو با خبرنگار دیده بان البرز بیان کرد: یکی از زیباترین اقداماتی که انسان می تواند برای مملکت خود انجام دهد و من نیز در طول عمرم موفق به انجام آن شده ام، احداث مدرسه است؛ هرچه فرهنگ و آموزش یک کشور بیشتر توسعه یابد، بی نیازتر می شود و بهتر می تواند استقلال خود را حفظ کند.

وی توسعه هر کشور را در گرو آموزش و پرورش فرزندان آن دانست و بیان کرد: گذشتن از مال بسیار دشوار است اما فردی که در این مسیر گام بر می دارد، می داند که هرچه بیشتر در این راه هزینه کند، لذت بیشتری را احساس کرده و اجر بیشتری را نیز از جانب خداوند دریافت خواهد کرد. امیدواریم کسانی که قادر به فعالیت در این راه هستند، در زمینه ساخت مدارس، سرمایه گذاری و این حس را تجربه کنند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21685

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.