• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
3
آیت الله رئيسی:

دستگاه‌های اداری و اجرایی در حمایت از احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی تعلل نکنند

  • کد خبر : 24383
  • 17 آذر 1402 - 21:52
دستگاه‌های اداری و اجرایی در حمایت از احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی تعلل نکنند
رئيس جمهور از همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اداری و اجرایی به‌ویژه بانک‌ها خواست در حمایت از احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی تعلل نکنند.

به گزارش دیده بان البرز، سید ابراهیم رئیسی، رئيس جمهور امروز در جشن احیای ۱۸۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان البرز که در کارخانه تراورس برگزار شد، با تأکید بر اهمیت مسئله تولید برای کشور، استقلال سیاسی و اقتصادی، رفع بیکاری، رونق زندگی مردم و شکل گرفتن ایران قوی را در گرو رشد تولید دانست و گفت: بدون تولید امکان شکل گرفتن ایران قوی وجود ندارد و اگر کشور به واردات وابستگی داشته باشد، استقلال حاصل نمی‌شود و در همه بخش‌ها دچار عقب‌ماندگی خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز همه زمینه‌های تولید و از جمله مهم ترین آن ها نیروی انسانی مولد، خلاق و کارآمد برای کشور فراهم است، به از کار افتادگی واحد‌های تولیدی در مقطع گذشته اشاره و تصریح کرد: امروز برای حمایت از تولید همه بخش‌های اداری و ستادی باید بسیج شوند. همه مسئولان مربوطه مکلف به بررسی و پیگیری گلایه های مطرح شده از سوی صاحبان برخی واحدهای تولیدی در حاشیه نمایشگاه واحدهای تولیدی و صنعتی احیا شده هستند.

رئيس جمهور عنوان کرد: خواسته جدی بنده از همه همکارانم در دستگاه‌های اداری و اجرایی تسهیل و فراهم کردن زمینه برای فعال کردن واحد‌های تولیدی و صنعتی است که به هر دلیلی دچار وقفه شده‌اند و این وظیفه همگانی در دولت مردمی است. واردات بی‌رویه کالاهایی که تولید داخلی دارند، خجنری بر پشت تولید است، بنابراین باید از واردات این کالاها پرهیز شود. اگر تولیدات داخل دچار کاستی هستند باید برطرف و در صورت نیاز به مجوز این امر انجام شود.

آیت الله رئيسی با اشاره به اینکه همه موظفیم برای حرکت چرخ تولید، به صورت جهادی کار کنیم، بیان کرد: تولیدکنندگان ثابت کردند که می‌توانند با کیفیت و قیمت مناسب نیازمندی‌های کشور را تولید و تامین کنند. مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور با تسهیل امر تولید برای تولیدکنندگان به هیچ‌وجه اجازه وقفه در تولید را ندهند. احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد یعنی رونق تولید، اشتغال و خودکفایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بدون نیاز به احداث کارخانه جدید.

وی ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران احیای این ۱۸۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد در استان البرز و ۶ هزار و ۵۵۳ واحد تولیدی و صنعتی راکد دیگر در سراسر کشور، ایجاد ستاد احیای واحد‌های تولیدی را نشانه اهتمام دولت نسبت به امر تولید و فعال‌سازی ظرفیت‌‌های تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل کشور دانست و از همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اداری و اجرایی به‌ویژه بانک‌ها خواست در حمایت از احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی تعلل نکنند.

رئیس جمهور برپایی نمایشگاه احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی احیا شده در استان البرز با اشتغالزایی برای ۶ هزار نیروی کار را مایه خوشحالی و ایجاد امید در این استان دانست و بیان کرد: این روند باید با قوت ادامه یابد و همه ما برای انجام وظایف خود باید شب و روز نشناسیم و قطعاً نتیجه این تلاش‌ها و اقدامات برای مردم ملموس و مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.