• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

دستگیری از همنوعان نیازمند، وظیفه انسانی و اسلامی ماست

  • کد خبر : 22748
  • 10 مهر 1402 - 10:34
دستگیری از همنوعان نیازمند، وظیفه انسانی و اسلامی ماست
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: وظیفه انسانی، اخلاقی و اسلامی ما این است که به تبعیت از پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از همنوعان خود دستگیری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، صبح امروز همزمان با هفته وحدت و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، جشن عاطفه ها در راستای تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان نیازمند و کم برخوردار با حضور مدیرکل های آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز و سایر مسئولین در دبستان دخترانه نرجس در کرج برگزار شد.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) با بیان اینکه در آن دوران، به مردم مدینه «انصار» و به افرادی که از مکه به مدینه آمده بودند «مهاجرین» می گفتند، گفت: زمانی که پیامبر (ص) در مدینه بودند، از انصار خواستند تا هر کدام، یکی از مهاجرین را برادر خود بداند و اموالش را با وی تقسیم کند تا آن ها هم بتوانند زندگی کنند.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) از مردم عرب با تفکر آن زمان، چیزی ساختند که به دلخواه و با میل و رغبت خود، اموالشان را با افرادی که از شهر دیگری آمده بودند و آن ها را نمی شناختند، تقسیم کردند؛ علت این امر تعالیمی بود که پیامبر (ص) به مردم آنجا آموزش داده بودند و این همان مکتب پیامبر است. به همین دلیل به نبی مکرم اسلام (ص) رحمت للعالمین گفته می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز مطرح کرد: پیامبر اسلام (ص) به ما توصیه می کنند که اگر چیزی داریم آن را با کسی که شرایط خوبی ندارد، تقسیم کنیم و به نوعی دست او را بگیریم. ما باید تعالیم عالیه ایشان را بدانیم، بیاموزیم و به آن ها عمل کنیم. امروز نیز گرد هم آمده ایم تا به دانش آموزانی که از نعمت پدر و مادر، امکانات و درآمد مناسب برخوردار نیستند، کمک کنیم.

حجرگشت اذعان کرد: وظیفه انسانی، اخلاقی و اسلامی ما این است که به تبعیت از پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از همنوعان خود دستگیری داشته باشیم. امروز در این جشن حضور پیدا کرده ایم تا با یک اقدام نمادین و کمک به دانش آموزان نیازمند، نشان دهیم که به فکر همکلاسی ها و برادران و خواهران خود که فاقد امکانات مناسب هستند، هستیم.

وی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع)، رئیس مذهب تشیع است، بیان کرد: مسلمانان مذاهب مختلفی دارند که برخی از آن ها متعلق به اهل سنت و برخی متعلق به اهل تشیع بوده و مذهب ما شیعیان دوازده امامی را جعفری می نامند زیرا امام صادق (ع) در آن دوران خاص تاریخی، برای ثبیت مذهب شیعه زحمات بسیاری را متقبل شد تا ثابت کند که شیعیان هم مسلمان هستند.

رضا البرزی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز نیز در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص)، با اشاره به گفته امیرکبیر مبنی بر اینکه اگر نیت یک ساله دارید، گندم بکارید، اگر نیت ۱۰ ساله دارید، درخت بکارید و اگر نیت ۱۰۰ ساله دارید انسان تربیت کنید، گفت: چه کاری با شرافت تر، زیباتر و باکرامت از معلمی؟

وی با بیان اینکه همه ما به معلمان مدیون هستیم، اظهار کرد: آن ها کار باشرافتی را انجام می دهند و دانش آموزان را تحویل این ممکت و نظام می دهند تا آینده کشور را بسازند. امروز در اینجا حاضر شده ایم تا مهربانی، رفاقت، دوستی، همدلی و اصالت کار نیکو را تمرین کنیم. با این اقدام، کار خیر در وجود دانش آموزان نهادینه می شود و در آینده به خیل عظیم شبکه نیکوکاران کشور می پیوندند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=22748

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.