• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
7
فرماندار ویژه شهرستان کرج:

دشمن در جنگ ادراکی یارگیری کرده است/ نگذاریم خواب بدخواهان نظام تعبیر شود

  • کد خبر : 25904
  • 19 بهمن 1402 - 21:17
دشمن در جنگ ادراکی یارگیری کرده است/ نگذاریم خواب بدخواهان نظام تعبیر شود
فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه دشمن در جنگ ادراکی یارگیری کرده است، گفت: امروز افراد بدون آسیب فیزیکی مورد اصابت ترکش های جنگ شناختی قرار گرفته اند بنابراین باید بیشتر مراقب باشیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، یحیی رمضانی، فرماندار ویژه شهرستان کرج عصر امروز در آیین مهمانی لاله ها که همزمان با دهه مبارک فجر با حضور مسئولان و خانواده های شهدا آستان امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد، ضمن تبریک این ایام بیان کرد: موضوع مهمی که امروز باید به آن توجه شود جنگ شناختی است که در آن دشمن بدون ریختن قطره ای خون، ادراک نسان ها را هدف قرار می دهد.

وی این جنگ را جنگ موریانه ای توصیف و بیان کرد: جنگ شناختی شکل تکامل یافته و پیشرفته تر از جنگ نرم بوده و اثرات آن از طریق منابع اطلاعاتی و رسانه های اجتماعی و نیز شبکه اینترنت بهصورت استراتژیک گسترش می یابد. اهداف دشمن در این نبرد، از بین بردن اعتماد جامعه نسبت به حاکمیت، نابودی نیروهای اجتماعی، برنامه ریزی برای از پا درآوردن سرمایه های کشور است.

فرماندار کرج همچنین روش عملی در نبرد شناختی، مشروعیت زدایی، اعتبار زدایی، اعتماد زدایی، قداست زدایی، ناامید سازی و ناکارآمدی را از دیگر اهداف دشمن در جنگ شناختی برشمرد و اظهار کرد: برخی افراد که طی اتفاقات اخیر کشور، درگیر این جنگ شده اند اذعان می کنند که تا مدتی قبل، به شدت به اعتقادات خود پایبند بوده اند در حالی که اکنون همان اعتقادات را خرافات تلقی می کنند.

تغییر باورها یکی از ویژگی های اصلی جنگ ادراکی و شناختی است

رمضانی عنوان کرد: امروز با افرادی مواجه هستیم که روزی به جامعه عشق می ورزیدند اما این روزها بدبینانه به همه مسائل نگاه می کنند؛ در واقع این افراد مورد اصابت ترکش های جنگ ادراکی قرار گرفته اند بدون اینکه از نظر فیزیکی آسیب دیده باشند؛ همه اینها اثرات همان جنگ شناختی است که دشمن در آن یارگیری کرده و باید به شدت مراقب و هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ شناختی تلاش می کند تا حضور مردم را وارونه جلوه دهد و برای این اتفاق از ابزارهای خاصی استفاده می کند، مطرح کرد: در این جنگ اعتقادات، نگرش ها و رفتار نخبگان و عموم جامعه مورد هجمه قرار می گیرد. از بین بردن سرمایه های اجتماعی و معنوی نظام با مستندسازی های پیچیده و حیله های رسانه ای زیرساخت های فکری و مذهبی نظام را زیر سوال می برد و اعتقادات گذشته مردم را با تردید روبرو می کند.

فرماندار کرج اظهار کرد: تغییر باورها نسبت به خدمات نظام جمهوری اسلامی یکی از ویژگی های اصلی جنگ ادراکی و شناختی و عدم باور به اسلام و ناکارآمدی نظام، ایجاد یاس و ناامیدی در مردم از اهداف دشمن در این جنگ است. امروز انقلاب ما در حالی مورد هدف و حمله دشمن قرار می گیرد که دشمن ما از اسلحه اطلاعات و ابزارهای آن همچون ابزارهای پیچیده فناورانه، فضای سایبری تلویزیونی و … استفاده می کند.

امروز جامعه باید به سلاح آگاهی بخشی مسلح شود

وی گفت: دشمن با کمک اطلاعاتی که امروز مفت و رایگان توسط برخی نوشخوارکنندگان دشمن در داخل و خارج تزریق می شود وارد میدان نبرد شده است. در این جنگ ما باید ما با استفاده از اسلحه آگاهی بخشی و اطلاعاتی جامعه را مسلح کرده و به جنگ با دشمن برویم. نمی شود با سانسور و سکوت به جنگ با دشمن رفت. برای این امر باید از ابزارهای قوی استفاده شود.

فرماندار کرج اظهار کرد: در عرصه جنگ شناختی، بی نهایت سناریو مطرح وکنشگر وارد میدان می شود بنابراین باید مراقب فرزندان خود باشیم تا درگیر این جنگ نشوند و در لشکر دشمن قرار نگیرند. روش مقابله با جنگ شناختی هم آفندی و هم پدافندی است لذا باید تلاش کنیم سواد رسانه ای مسئولین، خانواده ها و جوانان افزایش یابد تا به عنوان افراد بی سواد در لشکر دشمن قرار خواهند گرفت.

رمضانی با بیان اینکه دومین راه مقابله با این جنگ، استمرار راه شهیدان و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است و باید هنرمندانه مقاومت، ایثار و شهادت را به دولت ظهور وصل کرد خاطرنشان کرد: امسال دغدغه رهبر معظم انقلاب حضور حداکثری در انتخابات است تا با حضور پرشور مردم، رقابت واقعی با مشارکت قوی و در امنیت کامل شکل گیرد و اجازه ندهیم خواب دشمن تعبیر شود.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=25904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.