• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
3
عضو شورای شهر کرج خبر داد؛

راه اندازی خط ویژه اتوبوس در کرج جهت تسهیل در حمل و نقل عمومی

  • کد خبر : 27794
  • 11 اردیبهشت 1403 - 20:26
راه اندازی خط ویژه اتوبوس در کرج جهت تسهیل در حمل و نقل عمومی
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: خط ویژه اتوبوس شهید بهشتی با هدف رفع ترافیک ایجاد نشد، بلکه به منظور تسهیل در حمل و نقل عمومی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهیدان نژادفلاح کرد برگزار شد، در پاسخ به صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر وجود دودستگی در شورای شهر کرج گفت: بله دودستگی وجود دارد اما اعضای شورا در رویکرد با یکدیگر وحدت دارند. کار تیمی و جمعی در کشور دشوار است و در آن اختلاف نظرات و دیدگاه هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه قانون شوراها نیز در جاهایی دارای اشکال و ایراد است، تصریح کرد: ما در شورا با یکدیگر بحث داریم اما در نهایت به یک تصمیم واحد ختم می شود. شورای ششم شهر کرج از ابتدای فعالیت خود با بیشترین حملات و نقدهای منصفانه و غیرمنصفانه و گفت وگوهای دوطرفه یا یک طرفه از سوی اصحاب رسانه مواجه بود که همین موارد به بالندگی امروز شورا منجر شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به انتقاد اصحاب رسانه از تعیین جایگاه ویژه خبرنگاران در خارج از صحن شورا مطرح کرد: تعریف این جایگاه برای خبرنگاران نوعی تکریم است اما اگر همچنان ایراد دارد، آمادگی پذیرش نقدهای شما را داریم.

رحیمی با اشاره به معضل ترافیک در شهر بیان کرد: خط ویژه اتوبوس شهید بهشتی با هدف رفع ترافیک ایجاد نشد، بلکه به منظور تسهیل در حمل و نقل عمومی راه اندازی شد تا افرادی که تمایل بیشتری به حمل و نقل عمومی دارند، به استفاده از خط ویژه ترغیب شوند. این پروژه یک خط را برای تردد وسایل حمل و نقل عمومی، پلیس و آمبولانس محدود می کند و موجب حفظ جان و مال و امنیت مردم می شود.

وی در رابطه با انتقاد یکی از خبرنگاران از بسته بودن درب متروی کرج و با اشاره به اینکه این پروژه کارکرد ترافیکی ندارد، بیان کرد: یکی از کارکردهای این پروژه این بود که کرج دارای خط قطار شهری و در بودجه کشور دارای کد ردیف می شد. فاز بعدی که میوه این افتتاح بود مطالبه شهروندان است برای اینکه خط قطار را به صورت واقعی به بهره برداری برسانیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: این همت و اراده در مجموعه مدیریت شهری وجود دارد و پیگیری های لازم نیز در حال انجام است تا ایستگاه چهارراه طالقانی تا میدان شهید سلطانی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد و بتونیم خط را تجاری سازی کنیم. لایحه ای نیز مبنی بر اخذ مامور از شهرداری تهران برای راهبری قطار و آموزش ۱۰ نفر از پرسنل شهرداری در این زمینه در شورا تصویب شد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27794

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.