• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
8
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز:

روابط عمومی ها در فرایند اطلاع رسانی، نقش روایتگر اول را ایفا کنند

  • کد خبر : 18713
  • 27 خرداد 1402 - 13:52
روابط عمومی ها در فرایند اطلاع رسانی، نقش روایتگر اول را ایفا کنند
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز با تاکید بر اینکه روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در فرآیند اطلاع رسانی باید نقش روایتگر اول را ایفا کنند، گفت: تمامی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان البرز باید برای اطلاع رسانی به موقع شرایط بحرانی از آمادگی کافی برخوردار باشند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حمیدرضا رضایی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز امروز در جلسه مشترک هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی و شورای هماهنگی روابط عمومی فرمانداری های شهرستان های تابعه استان، به بیان نقش و اهمیت عملکرد روابط عمومی ها در مدیریت فرآیند اطلاع رسانی در شرایط بحرانی پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در فرآیند اطلاع رسانی باید نقش روایتگر اول را ایفا کنند، ضمن قدردانی از اطلاع رسانی در لحظه روابط عمومی های برخی دستگاه ها در جریان وقوع سیل در محور کرج – چالوس، افزود: وقوع این حادثه آزمونی برای سنجش میزان آمادگی روابط عمومی ها در مدیریت بحران بود و عملکرد برخی دستگاه ها در اطلاع رسانی ارزیابی شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز عنوان کرد: در این راستا عملکرد فرمانداری کرج و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در انعکاس اخبار و وقایع سیل اخیر به دلیل روایتگری اول قابل تقدیر است. عملکرد دستگاه هایی همچون هلال احمر و آب منطقه ای استان نیز برای اطلاع رسانی اقدامات دستگاه های دخیل جای تشکر دارد.

رضایی تاکید کرد: تمامی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان البرز باید برای اطلاع رسانی به موقع شرایط بحرانی از آمادگی کافی برخوردار باشند چراکه هر لحظه امکان دارد که مشابه این قبیل اتفاقات برای هر دستگاه دیگری نیز رخ دهد و این هنر روابط عمومی هاست که چگونه در بحران ها با اقناع افکار عمومی شرایط را مدیریت کنند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت شبکه سازی در فرآیند اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان البرز در اجرای عملیات های رسانه ای اظهار کرد: رسانه ها و روابط عمومی ها فصل مشترکی از حیث نقش آفرینی در روایتگری رویدادها دارند و تعامل این دو حوزه می تواند زمینه ساز تقویت بسترهای اطلاع رسانی در استان باشد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز عنوان کرد: هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان از این پس به دنبال وقوع هر حادثه غیرمترقبه ای، کمیته اطلاع رسانی در شرایط اضطرار را تشکیل خواهد داد. برگزاری کارگاه آموزشی نقش روابط عمومی ها در مدیریت بحران نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی تصریح کرد: فرمانداری ها بخشی از خانواده وزارت کشور هستند بنابراین انتظار می رود در عملیات های اطلاع رسانی همکاری لازم را داشته باشند. با توجه به اینکه فرمانداری ها مرجع اطلاع رسانی در شهرستان ها هستند، اطلاع رسانی صحیح و شفاف به منظور جلوگیری از بروز هرگونه شایعه ای می تواند مسئولان استان را در خدمت رسانی مناسب به مردم یاری و بستر لازم برای تشخیص واقعیت از اخبار غیر واقعی را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تقویت فعالیت های هیئت رئیسه روابط عمومی ها، هیئت رئیسه روابط عمومی های شهرستانی تشکیل و طبق دستورالعمل های ابلاغی اقدام خواهد شد.

تبیین اجرای پروتکل های تشریفاتی در مراسم بدرقه و استقبال از مسئولان استانی در شهرستان ها از دیگر محورهای این جلسه به شمار می رفت که رضایی بر ضرورت مدیریت آن تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18713

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.