• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
12
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز عنوان کرد؛

روزانه ۸۸۰ هزار تومان جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز

  • کد خبر : 19818
  • 23 تیر 1402 - 16:06
روزانه ۸۸۰ هزار تومان جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به مواد قانون کار و قانون بخشی از تنظیم مقررات مالی دولت از جریمه پنج برابری حداقل دستمزد نیروی کار خارجی غیرمجاز برای کارفرمایان متخلف خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به قانون عدم بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای تولیدی، صنعتی، صنفی و ساختمانی ضمن هشدار به کارفرمایان در خصوص بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز گفت: مطابق قانون کار، اتباع بیگانه‌ای که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت و یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را ندارند و در صورت اشتغال کارفرمای آن ها متخلف محسوب شده و مشمول جرائم سنگین خواهد شد.

وی مطرح کرد: در راستای صیانت از اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان و افراد جویای کار کشور، لازم است کارفرمایان از بکارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز جداً خودداری کنند. در صورت مشاهده توسط بازرسان کار به میزان پنج برابر حداقل دستمزد به ازای هر روز بکارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز جریمه خواهند شد و این اقدام قانونی و برخورد با کارفرمایان متخلف اجتناب ناپذیر است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، علیرغم اقدامات انجام شده در سرشماری و صدور کارت آمایش برای اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز وارد کشور جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، صرف داشتن کارت آمایش، رسید سرشماری و یا حتی سایر مدارک قانونی، اجازه اشتغال کار و فعالیت از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دوایر اتباع در اداره کل تعاون صادر می شود.

دارایی افزود: مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار هرگونه بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع بوده و علاوه بر جرائم مالی برابر قانون از ۹۱ تا ۱۸۰ روز حبس نیز پیش بینی شده است. گاهاً مشاهده می‌شود نه تنها برخی کارفرمایان در واحدهای کارگاهی، تولیدی و صنعتی از نیروهای اتباع خارجی غیرمجاز استفاده می‌کنند، بلکه برخی واحدهای صنفی به ویژه رستوران‌ها و اصناف به ویژه مرتبط با سلامت، غذایی و بهداشتی اقدام به بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز می‌کنند که مطلقا ممنوع است.

وی اعلام کرد: سامانه تلفنی ۰۲۱۶۳۶۹ برای ارتباط مستقیم مردم در جهت ارائه گزارش اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز از سوی وزارت متبوع اعلام شده و آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در این خصوص است. علاوه بر آن ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌های استان البرز نیز در خدمت مردم خواهند بود تا بازرسان کار به کارگاه‌های متخلف مراجعه و نسبت به اعمال قانون اقدام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19818

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.