به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز، احمدرضا پورتقی رئیس اداره ارتباطات مردمی اداره کل تامین اجتماعی استان البرز در نشستی به بیان روش های استعلام پوشش بیمه درمان تامین اجتماعی و راه های ارتباطی با سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: با توقف فرآیند صدور دفترچه برای بیمهشدگان و مستمریبگیران اصلی و تبعی تحت پوشش این سازمان، اجرای برنامه اصلاحات ساختاری در بخش درمان سازمان و ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی تامین اجتماعی وارد فاز تازهای شده است.
وی ادامه داد: با فراهم شدن بسترهای صدور نسخه الکترونیک در منطقه ها و مراکز تشخیصی دارویی و درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی، بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمریبگیران از این پس میتوانند بدون نیاز به ارائه دفترچه درمانی، تنها با ارائه کارت ملی و شناسنامه جلد دفترچه های درمانی، خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
رئیس اداره ارتباطات مردمی اداره کل تامین اجتماعی استان البرز بیان کرد: در این فرایند شناسایی بیمار بر مبنای کد ملی وی صورت میگیرد و بیماران و درمانگران میتوانند برخورداری بیمه شده یا مستمری بگیر از پوشش بیمه درمان را از طریق یکی از روشهای متنوع طراحی شده به سادگی در بستر اینترنت و بدون نیاز به استفاده از اینترنت از طریق کد دستوری استعلام کنند.
پورتقی در ادامه روشهای متنوع استعلام پوشش بیمه درمانی را جهت آگاهی بیمهشدگان و مستمریبگیران تامین اجتماعی و نیز برای پزشکان و مراکز ارائه دهندگان خدمات سلامت طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی و غیر از آن را برشمرد و گفت: متقاضیان می توانند با استفاده از کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ مربع و وارد کردن کدملی یا با استفاده از کد دستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع با وارد کردن کد ملی بدون نیاز به اینترنت به این مهم دست یابند.
وی همچنین استفاده از اپلیکیشن موبایل با ورود به سایت https://pwa.tamin.ir و ورود به سایت http://medical.tamin.ir و سپس وارد کردن کد ملی را از را های اطلاع از وضعیت اعتبار دفترچه تامین بیماران دانست و عنوان کرد: متقاضیان در صورت بروز هر گونه مشکل می توانند از طریق راه های ارتباطی مشکل را مطرح کنند؛ تماس با شماره تلفن ۱۴۲۰ مرکز ارتباطات مردمی، ورود به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۲۰، همچنین در سایت رسمی سازمان به آدرس http://tamin.ir نیز تمام راهنمایی ها در اختیار کاربران قرار گرفته که می توانند از آن ها استفاده کنند.
رئیس اداره ارتباطات مردمی اداره کل تامین اجتماعی استان البرز با تاکید بر اینکه لازم است مخاطبان، حتما قبل از مراجعه به مراکز درمانی از داشتن استحقاق درمان مطلع باشند تا با مشکلی روبرو نشوند، مطرح کرد: همه هدف سازمان این است که بتوانیم خدمات را سریع تر ارائه دهیم تا مردم بتوانند به صورت غیرحضوری و بدون تردد در شهر و یا حضور در صفهای طولانی خدمات را دریافت کنند.
انتهای پیام/