• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
13
مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز:

زیرساخت های گردشگری استان البرز نیازمند تقویت هستند

  • کد خبر : 19853
  • 24 تیر 1402 - 12:46
زیرساخت های گردشگری استان البرز نیازمند تقویت هستند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: البرز ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری دارد، به ویژه از لحاظ گردشگری طبیعی و روستایی غنی است اما زیرساخت‌های گردشگری این استان نیازمند تقویت هستند.

به گزارش دیده بان البرز، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز مطرح کرد: حدود ۱۳ سال از استان شدن البرز می‌گذرد اما در زمینه معرفی جاذبه‌ها و تقویت زیرساخت‌های گردشگری آن اقدامات اساسی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد:‌ البرز ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری دارد، به ویژه از لحاظ گردشگری طبیعی و روستایی غنی است اما زیرساخت‌های گردشگری این استان نیازمند تقویت هستند. هرچه زیرساخت‌های گردشگری استان قوی‌تر باشد، ظرفیت های جذب گردشگر افزایش می یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز عنوان کرد: بنا بر تعریف سازمان جهانی گردشگری، گردشگر کسی است که حداقل ۲۴ ساعت در مقصد خود اقامت داشته باشد؛ با فراهم شدن زیرساخت‌ها میانگین زمان اقامت مسافران در استان نیز افزایش می‌یابد.

خاکی این موضوع را یکی از اهداف مهمی دانست که این اداره کل دنبال می‌کند و افزود: از سوی دیگر باید روستاهای هدف گردشگری به زیرساخت‌های مختلف درمانی، رفاهی و … مجهز شوند تا فقط اقامت مدنظر نباشد. به عنوان مثال اگر گردشگر نیاز به پزشک داشت، دغدغه نبود مرکز درمانی را نداشته باشد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، اولین نکته حائز اهمیت برای گردشگران را احساس امنیت عنوان و اظهار کرد: این امنیت با فراهم بودن زیرساخت‌ها حاصل می‌شود که اقدامی بسیار مهم در زمینه توسعه گردشگری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19853

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.