• امروز : دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
10
با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

ساختمان تولید واکسن های نوترکیب در موسسه رازی افتتاح می شود

  • کد خبر : 24297
  • 16 آذر 1402 - 18:48
ساختمان تولید واکسن های نوترکیب در موسسه رازی افتتاح می شود
ساختمان تحقیق، توسعه و تولید واکسن های نوترکیب و ادجوانت های نسل جدید فردا جمعه ۱۷ آذر ماه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افتتاح می شود.

به گزارش دیده بان البرز، ساختمان تحقیق، توسعه و تولید واکسن های نوترکیب و ادجوانت های نسل جدید در جریان دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان البرز، فردا جمعه ۱۷ آذر ماه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افتتاح می شود.

این ساختمان به منظور تولید واکسن های بر پایه پروتئین نوترکیب که به عنوان بهترین و ایمن ترین واکسن های نسل جدید جهان معرفی می شوند، ساخته شده است که با بهره برداری از آن، نخبگان صنعت واکسن سازی کشور می توانند با استفاده از امکانات موجود، محصول خود را به مرحله تولید و تجاری سازی برسانند.

ادجوانت سیستمی محصولی وارداتی است، در ایران تولید نمی شود و در جهان تنها چند کشور معدود توانایی ساخت آن را دارند اما با بهره برداری از این ساختمان ادجوانت سیستمی اختصاصی موسسه رازی که نتیجه ۱۳ سال کار مطالعاتی و پژوهشی محقق موسسه رازی است و در ساخت واکسن رازی کووپارس مورد استفاده قرار گرفت، در این ساختمان به تولید خواهد رسید.

ادجوانت سیستمی به عنوان آخرین نسل ادجوانت ها در جهان شناخته می شود. در ساخت این پروژه، از صفر تا صد، تمام اصول و قوانین GMP جهانی و استانداردهای اروپایی رعایت و اجرا شده و مقدمه ای برای همکاری های مشترک جهانی است. تجهیزات و دستگاه های نصب شده در این ساختمان، از معتبرترین شرکت های سازنده خریداری و از جدیدترین تکنولوژی های صنعت واکسن سازی استفاده شده است.

کلنگ پروژه مذکور اواخر سال ۱۳۹۹ بر زمین زده شد. ساختمان تحقیق، توسعه و تولید واکسن های نوترکیب و ادجوانت های نسل جدید ظرفیت تولید سالانه تا ۲۰۰ میلیون دز واکسن را دارد و ۴۵۰ میلیارد ریال به اضافه سه میلیون یورو برای ساخت آن هزینه شده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=24297

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.