• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2
معاون وزیر آموزش و پرورش:

سوادآموزی در البرز یک کار الهام بخش در کشور شد

  • کد خبر : 31758
  • 28 شهریور 1403 - 15:46
سوادآموزی در البرز یک کار الهام بخش در کشور شد
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البرز رتبه نخست کشور در سوادآموزی را کسب کرده، گفت: سوادآموزی در البرز به یک کار الهام بخش در کشور تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا عبدی، معاون وزیر آموزش و پرورش‌ در شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان البرز که روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه علاوه بر مردمی سازی در روش های توسعه سواد نیز در وزارتخانه اقداماتی در دستور کار قرار گرفت، گفت: بسیاری از گذشتگان ما دارای سواد قرآنی بودند ولی به دلیل عدم اخذ مدرک تحصیلی در رتبه بندی های بین المللی محاسبه نمی شد.

وی افزود: در مصوبه برنامه هفتم توسعه آمده است که نهضت باید اساسنامه خود را تغییر دهد و کاربردی کردن سواد در قالب این امر تعریف شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش های همگانی و مادام‌العمر و گذر از آموزش خواندن و نوشتن و رسیدن به آموزش های گسترده تر از جمله این اهداف است.

وی با بیان اینکه در البرز جریان های مردمی برای نهضت سوادآموزی راه افتاد، اذعان کرد: مدیران خانه محله ها در البرز نیز در توسعه مفهوم سواد همراه بوده اند و این جریان بسیار موثر شد.

عبدی تصریح کرد: برنامه روستای باسواد را برنامه ریزی کرده ایم و بر این باور هستیم روستا را از داخل روستا می توان باسواد کرد.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در البرز رقم خورده و می توانیم گام به گام روستاهای باسواد را اعلام کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=31758

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.