• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
6
امام جمعه ماهدشت:

سیستم عصبی دولت دیوانگان مختل شده است/ دیپلماسی فعال ایران انقلابی در حمایت عملی و عینی از مقاومت فلسطین

  • کد خبر : 23193
  • 28 مهر 1402 - 18:28
سیستم عصبی دولت دیوانگان مختل شده است/ دیپلماسی فعال ایران انقلابی در حمایت عملی و عینی از مقاومت فلسطین
امام جمعه ماهدشت گفت: گویا سیستم عصبی دولت دیوانگان مختل شده و قدرت هرگونه تصمیم‌گیری را از دست داده است، لذا دست به اقدامات وحشیانه می زند.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: در جریان حوادث اخیر فلسطین، شواهد و قرائن حکایت از بهت و حیرت ادامه‌دار نظام اداری، اطلاعاتی و امنیتی رژیم جعلی دارد. گویا سیستم عصبی دولت دیوانگان مختل شده و قدرت هرگونه تصمیم‌گیری را از دست داده است، لذا دست به اقدامات وحشیانه می زند.

وی مطرح کرد: سفر اخیر مقامات آمریکایی به ویژه تونی بلینکن و حضور او در جلسات دولت و اتاق عملیات رژیم جعلی، حکایت از این دارد که آمریکا عملا کنترل دولت متزلزل صهیونیستی را به دست گرفته تا با هزینه کمتر او را از این باتلاق نجات دهد. آمریکا اگرچه در این مرحله حضور نظامی ندارد اما هدایت پشت صحنه دولت و ارتش را در دست گرفته است.

امام جمعه ماهدشت افزود: امام خامنه‌ای در این باره فرمودند: «آن طوری که اطلاعات متعدد به ما می گوید سیاست جاری این روزها یعنی همین هفته‌ اخیر داخل رژیم صهیونیستی را آمریکایی‌ها دارند تنظیم می‌کنند، یعنی سیاست‌گذار آن ها هستند. کارهایی که دارد انجام می‌گیرد سیاست‌ آمریکایی‌هاست. آمریکایی‌ها مسئولیت خودشان را مورد توجه قرار بدهند، مسئولند.»

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد عنوان کرد: بنابراین لازم است در تحلیل‌ها چند مسئله را در نظر داشته باشیم. اولا نگاه‌ها هدایت به سمت آمریکا به عنوان مدیر و سیاستگذار صحنه دوخته و نقش شیطان بزرگ به درستی تبیین شود و افکار عمومی دولت بایدن را مسئول اصلی حوادث پس از این مقطع بداند. ثانیا موجی از انتقادات به سمت دولتمردان آمریکایی روانه و عموما آن ها مسئول اصلی بمباران غزه معرفی شوند.

اضلاع محور مقاومت در منطقه، متحد و آماده سناریوهای مختلف هستند

وی بیان کرد: ثالثا وقتی آمریکا این چنین نقش‌آفرینی می‌کند، باید تبعات دخالت‌های ظالمانه خود را در کشتار مردم بیگناه غزه بداند و منتظر عواقب حال و آینده اقدامات خود در فلسطین و خارج از آن خصوصا پایگاه‌ها و سفارتخانه‌های خود باشد. رابعا آمریکا و اسرائیل مسئول توسعه میدان نبرد و افزایش بازیگران آن هستند، چنانچه بمباران غزه فوراً متوقف نشود، هر زمان ممکن است یک یا چند گروه دیگر خط مقاومت وارد میدانِ نبرد شوند و در هر کشوری علیه منافع اسرائیل یا آمریکا حادثه امنیتی رخ دهد.

امام جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: در میان همه این موضوعات یک نکته ویژه باید مدنظر باشد و آن دیپلماسی فعال ایران انقلابی در حمایت عملی و عینی از مقاومت فلسطین است که نمادی از راهبردهای دائمی انقلاب اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین و نشانه‌ای روشن از رویکردهای قابل تحسین دولت انقلابی سیزدهم بوده و سفرهای منطقه‌ای دکتر امیر عبداللهیان و تماس تلفنی رئیس جمهور و لحن قاطع و بدون لکنت مسئولان ایرانی در این مقطع حساس قابل تقدیر است. 

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد افزود: این سفرها از این جهت مهم به نظر می‌رسد که تهران درصدد است این پیام را به رژیم صهیونیستی انتقال دهد که اضلاع محور مقاومت در منطقه کاملاً متحد و آماده سناریوهای مختلف هستند. در حالیکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده که با حمله زمینی به غزه شکل خاورمیانه را تغییر خواهد داد.

وی اذعان کرد: پیام محور مقاومت در پی سفرهای وزیر خارجه آن است که دست بردن به گزینه تهاجم زمینی به غزه همانگونه که نتانیاهو گفته به تغییر شکل خاورمیانه خواهد انجامید اما به صورت خاورمیانه و غرب آسیا بدون رژیم اشغالگر صهیونیستی. بارها گفته‌اند و شنیده‌ایم و معروف است که برنده و بازنده جنگ‌ها را در عصر ارتباطات و سلطه‌ اطلاعات، نه ادوات جنگی که تصویرها و ذهنیت‌های برساخته از رسانه‌ها در پس و پیش معرکه‌ها تعیین می‌کنند.

تولید گسل اجتماعی در ایران، روی میز عملیات سایبری معاندین

امام جمعه ماهدشت ادامه داد: اما اهداف شناختیِ برجسته جنگ غزه را در چهار شبهه کلان و با محوریت تولید گسل اجتماعی می‌توان دسته‌بندی کرد که یکی از آن ها شبهه مذهبی است. در برخی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی عمدتا سعی می‌کنند که سُنی‌بودن جبهه حماس و غزه و کرانه باختری را برجسته و در واقع با تولید یک گسل مذهبی، حامیان فراگیر مقاومت در ایران را دچار تردید و دو دستگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با بیان اینکه شبهه مذهبی، روکش تولید گسل اجتماعی در ایران بوده که به‌عنوان دستور روز روی میز عملیات سایبری‌ معاندین قرار گرفته است، دومین مورد را شبهه حقوقی دانست و مطرح کرد: برخی نیز ناآگانه و بریده از تاریخ و صرفا روایت احساسی، دو طرف را محکوم و حماس را به‌عنوان شروع‌کننده جنگ عامل این فجایع انسانی له یا علیه معرفی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در واقع از دوربین جُرم‌شناسی در صحنه و بدون تامل در باب ظلم و جنایت مستمر روزها و ماه‌ها و ۷۰ سال اخیر و همچنین توهین و جسارت اخیر به مسجدالاقصی و قتل عام ده‌ها نفر از زنان و کودکان و جوانان فلسطینی، مسأله آغازگر این جنگ چند روز اخیر را برجسته می‌کنند، در حالیکه ۷۵ سال قبل رژیم صهیونیستی جنگ را آغاز کرده است.

امام جمعه ماهدشت در رابطه با شبهه سیاسی توضیح داد: ارسال برخی فیلم‌های شخصی از ایران و به تصویر کشیدن اندک تجمعات مهندسی‌شده در برخی کشورهای اروپایی و سانسور کردن حمایت‌های فراگیر مردمی در سراسر ایران، در این راستاست که نشان دهند یا به تعبیر بهتر این‌گونه تصویرسازی کنند که حمایت ایران از فلسطین یک مسأله حکومتی است و مردم ایران با حکومت ایران هم داستان و همفکر نیستند.

رسانه ملی باید با آرایش جنگ رسانه ای وارد عمل شود

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد چهارمین مورد را شبهه اقتصادی دانست و اظهار کرد: برخی ژورنالیست‌ها و روزنامه نگاران تجدیدنظر داخلی نیز از همان آغاز جنگ به فکر بازار و دلار و نوسان قیمت ارز بوده‌اند و به نوعی در صدد هستند که با سیاست یکی به نعل یکی میخ ضمن محکوم کردن جنگ، اقتصاد و منافع بازار و سرمایه‌داری را در مقابل هرگونه کنش سیاسی و اجتماعی حمایتی به نفع گروه‌های مقاومت قرار دهند و به نوعی جنگ اخیر را علت نوسانات بازار ارز قلمداد کنند و گسل اجتماعی دیگری را در شرایط خاص رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: در مواجهه با شبهه‌افکنی‌های اخیر که بخش عمده آن تلاش های رسانه‌ای است، طبیعی است که رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی جبهه انقلابی باید با سازماندهی و آرایش جنگ رسانه‌ای با تولید محتوای متناسب وارد عمل شوند. همراهی اکثریت مردم حتی اکثر جناح‌های داخل کشور، جز معدود اشخاص و نیز فضای عمومی افکار عمومی جهانی از یک سو و چابک‌ترشدن جبهه رسانه‌ای انقلاب به نسبت قبل تا حدودی نیرنگ‌های تبلیغاتی صهیونیست ها و پیاده‌نظام رسانه‌ای او را خنثی کرده است.

امام جمعه ماهدشت افزود: اما این کافی نیست و در این رابطه نیاز به آرایش قرارگاهی و فعالیت قرارگاهی براساس نقشه عملیات رسانه‌ای است که باید بدان توجه شود. در مساجد ظرفیت های مختلفی وجود دارد که باید به درستی به آن ها پرداخت. یکی از این ها ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در کنار سایر ارکان مدیریتی مساجد مانند بسیج می تواند تحولات خوب و موثری را رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اظهار کرد: در ماهدشت در حال تدوین سند تحول کانون های مساجد هستیم تا بتوانیم از این ظرفیت در جای خود به بهترین شکل استفاده کنیم. به توفیق الهی، مسجد مأمن و پناه همه باید باشد و همه را به خود جذب کند و در راه تقویت اسلام به خدمت بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.