• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
10

صدور اولین مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی در طالقان

  • کد خبر : 26922
  • 11 فروردین 1403 - 15:03
صدور اولین مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی در طالقان
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از صدور اولین مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی در مزرعه «پاییز گهره» طالقان در روزهای ابتدایی سال 1403 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، رحیم خاکی، مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از صدور اولین مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی در مزرعه «پاییز گهره» در روزهای ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: این پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی برای مزرعه‌ای واقع در محدوده جاده جدید هشتگرد- طالقان صادر شده است.

وی هدف از تأسیس این مرکز گردشگری را پرداختن به فعالیت‌های کشاورزی دانست و اذعان کرد: در این مجموعه تولید و گردشگری در کنار هم باعث ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی خواهد شد. بخش تولیدی این باغ-مزرعه نیز در حال فعالیت است و بر اساس این طرح، بخش گردشگری کشاورزی تنها به فعالیت‌های تفریحی و آموزشی و پذیرایی محدود، خواهد پرداخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز با بیان اینکه امیدواریم با راه اندازی گردشگری کشاورزی در این مزرعه برای حداقل ۱۰ نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و ۵۰ نفر غیرمستقیم ایجاد شود ادامه داد: در این پروژه علاوه بر گردشگری تجربه‌گرا، خدمات آموزشی در زمینه‌های زنبورداری، زراعت، گیاهان داروئی، درختان مثمر و. .. در برنامه ارائه شده توسط مالک و مدیریت مجموعه آقای احمد افقهی مد نظر قرار گرفته است.

خاکی در پایان خاطرنشان کرد: گردشگران می‌توانند در این مزرعه از نزدیک با اقداماتی از جمله شیوه‌‌های زنبورداری و تولید عسل، جمع‌آوری آب‌های سطحی از طریق عملیات آبخیزداری برای آبیاری مزرعه، مراحل کاشت و پرورش انواع درختان مثمر و گیاهان دارویی مانند گل محمدی، اسطوخودوس، گشنیز، آویشن، ریواس، گلپر و… آشنا شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=26922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.