• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
15
رئیس کل دادگستری استان البرز:

صدور سند تالاب صالحیه و رودخانه‌های استان در دستور کار قرار گیرد

  • کد خبر : 25766
  • 14 بهمن 1402 - 11:57
صدور سند تالاب صالحیه و رودخانه‌های استان در دستور کار قرار گیرد
رئیس کل دادگستری استان البرز دستور داد علاوه بر رودخانه کرج و رودخانه شور، موضوع صدور سند سایر رودخانه‌های استان و نیز تالاب صالحیه به نام دولت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش دیده بان البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در نشست شورای قضائی و شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به کمبودها و مشکلات موجود در استان، ضمن قدردانی از اعضای این شورا در راستای ارائه خدمت رسانی به مردم گفت: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تاکید ایشان بر جلب رضایت مردم و در اولیت قرار دادن این موضوع، همه اقدامات باید در جهت خدمت رسانی به مردم و جلب رضایت آنها باشد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود فضای توأم با وحدت، هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه در استان البرز، اجرا و تحقق بسیاری از برنامه‌ها منوط به همکاری مشترک و بین دستگاهی است؛ کما اینکه در برنامه‌های عملیاتی امسال که از سوی قوه قضائیه ابلاغ شد، اجرای بخش زیادی از محورها بر ارتباط و تعامل دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه با یکدیگر متکی است.

رئیس کل دادگستری استان البرز اذعان کرد: صدور اسناد کاداستر اراضی ملی، انتقال زندان رجایی شهر کرج از استان البرز که یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان بود و نیز اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه مبنی بر شناسایی و دستگیری سریع متهمان، رسیدگی به پرونده مسمومیت‌های ناشی از مشروبات الکلی مسموم و پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر وی را از مصادیق این همکاری‌ها هستند.

فاضلی هریکندی عنوان کرد: این موارد با تعامل نزدیک ادارات کل بازرسی، تعزیرات حکومتی، سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی با دادگستری البرز به سرانجام رسید. صدور سند تمام طول مسیر رودخانه کرج و نیز بخش عمده رودخانه شور به نام دولت به نمایندگی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز یکی دیگر از اقدامات مهم با پیگیری دادگستری استان هستند.

نظارت بیشتری بر گرانفروشی و کم فروشی واحدهای صنفی صورت گیرد

وی این مهم را اقدام بزرگی برشمرد که با مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی البرز با تعامل و همکاری ادارات کل ثبت اسناد و املاک، شرکت آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و بازرسی کل با دادگستری کل استان البرز به سرانجام رسید.

رئیس کل دادگستری استان البرز دستور داد علاوه بر رودخانه کرج و رودخانه شور، موضوع صدور سند سایر رودخانه‌های استان و نیز تالاب صالحیه به نام دولت در دستور کار قرار گیرد و تاکید کرد: ضمن تلاش در راستای بهبود تصویر اقدامات مجموعه قضائی استان البرز با تبیین اقدامات انجام شده به مردم باید به برخی ظرافت‌های اطلاع‌رسانی در پرونده‌ها و حفظ حریم خصوصی افراد دقت نظر داشت.

فاضلی هریکندی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در پزشکی قانونی البرز جهت ایجاد بستر ارتباط مکانیزه با دانشگاه علوم پزشکی، اقدامات اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان در اشتغال زندانیان و بازداشت‌های کوتاه مدت، به اداره کل تعزیرات حکومتی البرز مأموریت داد در ایام پایانی سال، نظارت بیشتری بر گرانفروشی و کم فروشی واحدهای صنفی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان نشست شورای قضائی و شورای اطلاع رسانی استان به دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان البرز نیز دستور داد تا در راستای بهبود شرایط موجود و در خصوص نظارت بر بازار با تعزیرات حکومتی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=25766

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.