• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
5

واحدهای صنعتی نظرآباد زیر ذره بین کارشناسان محیط زیست/ عمده ترین مشکل، مدیریت ناصحیح پسماندها و فاضلاب است

  • کد خبر : 29376
  • 14 تیر 1403 - 10:15
واحدهای صنعتی نظرآباد زیر ذره بین کارشناسان محیط زیست/ عمده ترین مشکل، مدیریت ناصحیح پسماندها و فاضلاب است
رئیس اداره محیط زیست نظرآباد از بازدید سرزده از شهرک صنعتی سپهر خبر داد و گفت: عمده ترین مشکلات صنایع این شهرستان، مدیریت ناصحیح پسماندها و فاضلاب است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، رضا فیروزی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد در حاشیه بازدید سرزده معاون انسانی و رئیس بازرسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز از شهرک های صنعتی سپهر نظرآباد گفت: عمده ترین مشکلات صنایع این شهرستان، مدیریت ناصحیح پسماندها و فاضلاب است. طی سه ماهه اول سال جاری، پایش و نظارت زیست محیطی صنایع تولیدی و خدماتی نظرآباد با برنامه مدون با شدت بیشتری انجام شده و تا بهبود وضعیت موجود نیز ادامه دارد.

لشگری، معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست استان البرز نیز در ادامه این بازدیدها گفت: شهرستان نظرآباد قطب کشاورزی و دامپروری استان است که حدود  ۴۰۰ واحد صنعتی و خدماتی را در خود جای داده است لذا پایش و نظارت محیط زیست آن اهمیت بسزایی دارد. نتایج بررسی و نظارت کارشناسان در پایش های دوره ای موجب معرفی واحدهای آلاینده به مراجع قضایی و احصای فهرست واحدهای آلاینده مشمول ماده ۳۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده می شود.  

گفتنی است طبق قانون واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط‌زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست ‌محیطی را رعایت نکرده در مهلت زمانی که توسط سازمان برای آن‌ها تعیین شده است نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکرده‌اند و توسط سازمان حفاظت محیط زیست آلاینده تشخیص داده شده ‌اند، در اجرای تبصره (۴) ماده (۲۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشمول عوارض سبز هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.