• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
10
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج:

صندوق ذخیره کارکنان شهرداری کرج راه اندازی شود 

  • کد خبر : 19145
  • 06 تیر 1402 - 9:08
صندوق ذخیره کارکنان شهرداری کرج راه اندازی شود 
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از تغییر و بازنگری در اساسنامه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری کرج خبر داد و بر ضرورت راه اندازی این صندوق تاکید کرد.

به گزارش دیده بان البرز، محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از تغییر و بازنگری در اساسنامه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری کرج خبر داد و بر ضرورت راه اندازی این صندوق تاکید کرد و گفت: مبنای ایجاد صندوق ذخیره کارکنان باید مستند به ماده ۴۴ و ۷۳ آئین نامه استخدامی کارکنان شهرداری های کشور و ماده ۱ قانون تشکیل حساب پس اندازکارکنان دولت باشد.

وی افزود: در این راستا در بسیاری از سازمان ها و بخش های دولتی و غیردولتی درصدی از حقوق کارکنان کسر و به همان میزان سهم سازمان اضافه و در بانک سپرده گذاری می شود. علاوه بر سهم فرد و سازمان، سود بانکی نیز به آن اضافه و در زمان بازنشستگی همه این مبالغ به فرد باز پرداخت می شود. این عملکرد منطبق با نظر قانون گذار نبوده زیرا نرخ تورم سالانه بیشتر از نرخ سود سپرده خواهد بود و در نهایت ارزش ریالی سپرده حفظ نمی شود و کاهش می یابد. 

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: بنابراین برای اولین بار در سطح شهرداری طرحی به مرحله اقدام رسیده که مبلغ کسر شده از فرد به اضافه مبلغی که سازمان به آن اضافه می کند، در اختیار موسسه ای تحت عنوان صندوق ذخیره کارکنان شهرداری قرار می گیرد و موسسه موردنظر با فعالیت های اقتصادی خود، نسـبت به سود سپرده های بانکی ارزش افزوده بیشتری به آن اضافه می کند.

اسدیان افزود: بدین ترتیب، در پایان خدمت فرد، اصل سپرده به اضافه سود حاصل که یقیناً بیشتر از نرخ سپرده های بانکی است به او بازگردانده می شود. می توان مشابه سایر بنگاه هایی که به این صورت عمل می کنند، گام را فراتر نهاده و سود سالیانه را به حساب اعضا منظور کرد که در صورت نیاز مالی برای اعضا قابل برداشت خواهد بود. بر این اساس صندوق ذخیره کارکنان شهرداری کرج پس از اصلاح اساسنامه باید برای این موضوع مهم سازوکار فنی تعریف کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=19145

ثبت دیدگاه

  1. I will right away grab your rss as I can not find your email subscription link or newsletter service. Do you have any? Please permit me understand so that I may subscribe. Thanks. bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.