• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
5

ضرورت توجه دولت و قوه قضائیه به مسئولیت‌های خود در خصوص حجاب

  • کد خبر : 27093
  • 18 فروردین 1403 - 22:33
ضرورت توجه دولت و قوه قضائیه به مسئولیت‌های خود در خصوص حجاب
نخستین جلسه قرارگاه حجاب و عفاف استان البرز در سال ۱۴۰۳ به ریاست استاندار البرز در تعاقب تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، نخستین جلسه قرارگاه حجاب و عفاف استان البرز در سال ۱۴۰۳ به ریاست استاندار البرز در تعاقب تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام، برگزار شد. بیانات ایشان که در این نشست مورد اشاره و به عنوان راهبرد مورد تاکید قرار گرفت به شرح زیر است:

مسئله حجاب که اکنون تبدیل به یک چالش تحمیلی شده است، پیش از این وجود نداشت و افرادی با برنامه‌ریزی و نقشه کشیدن، آن را به مسئله‌ای تحمیلی تبدیل کردند.

موضوع حجاب از جنبه‌های فقهی، قانونی و ملاحظات جانبی در خور توجه است و از لحاظ شرعی، حجاب حکم مسلّم شرعی است و پوشاندن بدن برای زنان غیر از صورت و دو کف دست واجب شرعی و غیرقابل صرف‌نظر کردن است و مردم و بانوان ما که مسلمان و مقیّد و متعبّد هستند، باید این حکم شرعی را رعایت کنند.

از منظر قانون، حجاب حکمی قانونی است و رعایت قانون بر همگان، چه معتقدان به شرع و چه غیرمعتقدان واجب است.
در خصوص ملاحظات جانبی، دخالت بیگانگان در قضیه حجاب از طریق انواع رسانه‌ها واضح بود البته عده‌ای هم در داخل به آنها کمک کردند اما اصل هدایت و طراحی برای مخالفت با حجاب از بیرون کشور انجام شد که بانوان عاقل و فهمیده ما باید به این واقعیت توجه کنند.

گزارش‌های موثق از استخدام افرادی برای حضور هنجارشکنانه در جامعه با هدف از بین بردن حرمت حجاب، رسیده است و وقتی ما دست بیگانه را در قضیه‌ای می‌بینیم باید مواضع خود را متناسب با این واقعیت تنظیم کنیم.

طراحی برای برداشتن حجاب بانوان، اولِ کارِ بدخواهان است و هدف نهایی آنها برگرداندن تدریجی وضع کشور به دوران فضاحت‌بار طاغوت است که در آن دوره وضع زنان برخلاف امروز از لحاظ سطح سواد و نقش‌آفرینی مدیریتی، ضعیف و از لحاظ پوشش و هنجارهای اجتماعی هم بسیار مفتضح بود.

اطمینان دارم که بانوان کشورمان حتی کسانی که در زمینه حجاب قدری سهل‌انگاری دارند، دلبسته به اسلام و نظام هستند، بنابراین باید به این چشم به موضوع نگاه کرد در عین حال که قضیه حجاب را هم همه باید رعایت کنند.

دولت و قوه قضائیه موظف به عمل به مسئولیت‌های شرعی و قانونی خود در موضوع حجاب هستند و البته خود بانوان در این زمینه بیش از همه مسئولیت دارند که حجاب اسلامی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27093

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.