• امروز : سه شنبه - ۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 25 June - 2024
4
مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد؛

ضرورت ساماندهی وضعیت موجود مدیریت پسماندهای عادی در البرز

  • کد خبر : 29011
  • 27 خرداد 1403 - 12:29
ضرورت ساماندهی وضعیت موجود مدیریت پسماندهای عادی در البرز
مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر ضرورت ساماندهی وضعیت موجود مدیریت پسماندهای عادی در سطح استان البرز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی خادم ثامنی، مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست کشور از سایت دفع پسماند حلقه دره، لاگون های ذخیره شیرابه، سایت پردازش، کمپوست و پروژه مطول ایجاد لندفیل مهندسی بهداشتی بازدید کرد.

وی در این بازدید با تاکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت موجود مدیریت پسماند های عادی در سطح استان البرز گفت: با توجه به چالش‌های موجود در مرکز دفن حلقه دره مقرر شد ضمن اجرای طرح جامع مدیریت پسماند، موانع در سطح ملی بررسی و حمایت و راه حل ارائه شود.

خادم ثامنی از حمایت این مجموعه برای بحران زدایی مرکز استانی دفع پسماند حلقه دره و پیشبرد اهداف محیط زیستی خبر داد و بیان کرد: تاکید داریم که طرح جامع مدیریت پسماند به عنوان نقشه راه شهر در حوزه پسماند به صورت دقیق اجرا شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای این طرح زمینه کاهش تولید، افزایش بازیافت و تبدیل مواد را فراهم خواهد کرد، اظهار کرد: همچنین تأکید داریم در این راستا کاهش تدریجی و حذف نهایی دفن پسماندها رقم بخورد.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد: با این تفاسیر تمام روش‌هایی که باید برای تحقق مفهوم تفکیک زباله از مبدا به کار گیریم را اجرا خواهیم کرد و پسماندهایی که قابلیت بازیافت ندارد به کود تبدیل خواهد شد.

خادم ثامنی با توجه به چالش های موجود بر ضرورت ارائه گزارش و طرح وضعیت نامطلوب مدیریت پسماندهای شهری در سایت دفع پسماند حلقه دره در کارگروه ملی مدیریت پسماند کشور جهت ساماندهی وضعیت موجود تاکید  کرد.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=29011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.